Trotuarul rulant de la Gara de Nord stă pe loc, plin de frunze, peturi și chiștoace FOTO-VIDEO

de:
10 sept. 2015
0 Afișari
Trotuarul rulant de la Gara de Nord stă pe loc, plin de frunze, peturi și chiștoace FOTO-VIDEO

La nici doi ani de la inaugurare, trotuarul rulant de la Gara de Nord se află aproape în paragină. 

Trotuarul, cu o lungime totală de 240 metri, este format din şase benzi de trotuar rulant, câte trei pentru fiecare sens, cu o lungime de 80 m fiecare.  Doar una din cele șase benzi funcționează, restul fiind pline de deșeuri. 

Gândit pentru a facilita legătra călătorilor dintre Gara de Nord și stația intermodală Basarab, trotuarul rulant a devenit impracticabil, fiind aproape pustiu. Cinci din cele șase benzi sunt oprite, fiind pline de chiștoace de țigări, peturi de plastic și pungi, în timp ce balustradele de sticlă sunt foarte murdare și neîntreținute.

În imagini se poate observa cum benzile nu funcționează, cu excepția uneia dintre acestea.

Oamenii sunt nemulțumiți de starea obiectivului, pe care îl caracterizează ca fiind inutil: „Ce părere să am, este rușinos. Au băgat atâția bani în trotuarul care să ne ducă singur, dar degeaba, tot noi ne ducem. Degeaba arată bine, dacă nu merge. Arăta, că nu mai arată!”, ne-a spus o bucureșteancă. 

Trotuarul bidirecţional este montat pe peronul 1 al Gării de Nord, de sub Pasajul Basarab şi până la prima clădire de pe peron. Toate cele șanse benzi ar fi trebuit să circule cu o viteză nominală 0.5 m/ s.

Vezi mai multe fotografii în galeria foto de mai sus.

Încă de la inaugurare, trotuarul a fost dotat cu senzori de viteza și de pasageri şi are acoperis pentru protecţia călătorilor. Trotuarul electric poate transporta până la 6.000 de călători pe oră, pe fiecare sens, și ar trebui, dacă ar funcționa, să faciliteze accesul călătorilor spre liniile de tramvai, autobuz şi metrou de la staţia intermodală Basarab. 

Contractul pentru realizarea staţiei intermodale Basarab, care a prevăzut inclusiv contrucția trotuarului rulant, a fost semnat cu grupul industrial german ThyssenKrupp şi a avut o valoare de 12,4 milioane lei (2,88 milioane euro).

Proiectul a avut parte de controverse încă de la început, după ce a zăcut nefolosit mai bine de un an. Deși a fost finalizat în 2012, trotuarul rulant a fost dat în folosință abia la finalul anului 2013, pentru că nu a fost semnat la timp un contract de furnizare a curentului electric. Acum, stă din nou degeaba.

 

Cookies