Nu-i așa că vă era dor de-un troleibuz în Berceni? Iată că linia 73 de troleibuz înlocuiește linia 313 de autobuz. Aceasta este cea de-a șasea extindere a rețelei de troleibuze din acest an.
Din 14 decembrie, tramvaiele 1 și 10 vor circula din nou spre Romprim. Și, alături de ele, își va relua traseul și troleibuzul 73.
Tot de sâmbătă, linia 73 de troleibuz va fi extinsă în ambele capete, la Piața Sf. Vineri și la Piața de Gros. Reprezentanții Asociației Metrou Ușor au făcut anunțul pe pagina oficială de Facebook.
După o pauză de mai bine de 2 ani și jumătate, troleibuzele vor circula din nou în zonă. Linia 73 va fi extinsă la Piața Sf. Vineri și Piața de Gros. Cu alte cuvinte, linia de autobuz 313 va fi înlocuită cu o variantă eco, între aceste puncte-cheie.
Aceste schimbări sunt un semnal pozitiv pentru dezvoltarea transportului public din București, spun reprezentanții Asociației Metrou Ușor. Și asta pentru că troleibuzele sunt ecologice și eficiente și consumă mai puține resurse decât autobuzele cu motor pe benzină sau motorină.
Prin înlocuirea autobuzelor cu troleibuze se va contribui la reducerea poluării în sudul Capitalei, spun reprezentanții Asociației Metrou Ușor. De asemenea, se va optimiza utilizarea rețelei de troleibuze existente, care va putea transporta mai mulți călători, într-un mod mai ecologic. În plus, se va reduce suprapunerea traseelor, deoarece autobuzele liniei 313 parcurgeau deja 64% din traseu pe sub rețeaua de troleibuz, iar acum această parte va fi eficientizată. În acest context, numărul total de vehicule în zonă va crește, iar capacitatea de transport va fi îmbunătățită, oferind un acces mai bun către stațiile de metrou din apropiere.
Linia 73 va păstra numărul de ture al liniei 313 (17 ture), iar o nouă linie 72 va funcționa ca ranforsare pe traseul Turnu Măgurele – Costache Stamate. Astfel, capacitatea de transport către și dinspre metrou va fi mai mare decât până acum.
De asemenea, o parte din autobuzele care circulau pe linia 313 o vor lua pe alt drum și vor suplimenta circulația pe alte trasee.
Reînființarea liniei 74 stă și ea pe loc, din cauza Primăriei, spun reprezentanții Asociației Metrou Ușor.
Reînființarea liniei 74 este un proces care trenează din cauza refuzului constant de la Primăria Sectorului 4 de a remonta rețeaua de troleibuz demontată pe timpul lucrărilor la pasajul #EuropaUnită. Nu este acceptabil ca investițiile în infrastructura pentru traficul individual să se realizeze în dauna transportului public sustenabil, spun aceștia.
Asociația Metrou Ușor consideră că încă e mult de lucru. Trebuie cumpărate noi troleibuze, cu autonomie extinsă, pentru a asigura o capacitate de transport adecvată pentru toți locuitorii din sudul Capitalei. Este esențial ca autoritățile să extindă culoarele unice pentru autobuze, pentru a îmbunătăți circulația pe noile trasee de transport create în ultima perioadă. Aceasta ar ajuta la o mai bună coordonare a transportului public și ar reduce întârzierile.
În prezent, liniile de troleibuz 61, 79 și 97 sunt operate parțial cu autobuze. Ar fi nevoie de troleibuze noi, cu autonomie extinsă. Totodată, Asociația Metrou Ușor subliniază faptul că în București ar trebui ca transportul în comun să fie regândit.
Avertizăm încă o dată că vehiculele noi cu dotări moderne nu rezolvă toate problemele transportului public. Este nevoie în același timp și de investiții în infrastructură – benzi unice, rețea modernă de fir-contact, încrucișări și macazuri noi care să sporească viteza și eficiența noilor troleibuze, spun reprezentanții Asociației Metrou Ușor.
Asociația Metrou Ușor a cerut electrificarea mai multor linii de autobuz. Cinci dintre ele au fost aprobate. Este vorba despre liniile 133, 201 și 336, reorganizarea liniei 105, iar acum linia 313.