Din cauza codurilor roșu și portocaliu de caniculă care au fost emise de ANM pentru acest weekend, CFR a decis ca trenurile să circule cu o viteză mai mică față de cea normală. Această măsură a fost adoptată de toate administrațiile feroviare pe rețelele de căi ferate.
Măsura de reducere a vitezei de circulație va fi menținută în acest sfârșit de săptămână zilnic, în intervalele orare în care temperatura la nivelul șinei va atinge pragul de 50 de grade Celsius. Astfel, trenurile CFR, dar și ale altor administrații feroviare, vor circula cu o viteză redusă în medie cu 20-30 km/h față de viteza normală.
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA a comunicat următoarele, potrivit News.ro:
În acest sfârșit de săptămână, traficul feroviar se va desfășura în condiții speciale la nivel național, prin reducerea vitezei de circulație a trenurilor ca urmare avertizărilor actualizate de Administrația Națională de Meteorologie privind intrarea în vigoare a unui cod roșu de temperaturi extreme, de 40 – 42 de grade Celsius în aer. Reducere a vitezei de circulație a trenurilor, în medie CU 20-30 km/h față de viteza normală, pe întreaga rețea feroviară, aflată sub incidența noilor avertizărilor meteo de temperaturi extreme de 40 – 42 de grade Celsius la umbră, este principala măsură de siguranță aplicată toate administrațiile feroviare pe rețelele de căi ferate, în astfel de situații extreme.
Evoluția temperaturilor la nivelul solului este verificată în permanență de către personalul feroviar din cele opt sucursale regionale de cale ferată care administrează rețeaua feroviară la nivel național.
CFR SA, prin personalul de specialitate din cadrul regionalelor de cale ferată, va efectua inclusiv revizii suplimentare pe rețea pentru verificarea tehnică a liniilor de cale ferată și înregistrarea în mod constant a evoluției temperaturilor la nivelul șinei, operațiuni necesare pentru adaptarea în condiții de siguranță a traficului.
Potrivit acestora, dispeceratele CFR vor menține permanent legătura cu toți operatorii de transport feroviar, care vor fi avizați când se impune reducerea vitezei de circulație și pe ce intervale de stații, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze, la rândul lor, pasagerii din trenurile aflate deja în circulație, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condițiile de trafic intrate în vigoare.
Joi seara (11 iulie), de exemplu, numeroase trenuri au avut întârzieri semnificative, iar călătorii au fost nevoiți să aștepte chiar și două ore în Gara de Nord din București. Sigur ne vom mai confrunta cu această situație și în perioada următoare, având în vedere temperaturile de foc din această lună care pun și mai mult în dificultate circulația trenurilor.

Te-ar mai putea interesa și: