Trenurile CFR, mai lente cu 20km/oră ca înainte de ’89

de:
20 aug. 2013
0 Afișari
Trenurile CFR, mai lente cu 20km/oră ca înainte de '89

Conducătorii de la CFR se plâng că nu sunt destui bani pentru modernizarea liniilor şi de faptul că legislatia actuala nu poate stopa furturile. În tot acest timp, Guvernul pregateste o majorare a pretului biletelor, din toamna, ca sa faca rost de fonduri pentru investitii.

Înainte de 1989 trenurile de călători circulau în medie cu 60 de km/oră, iar în prezent abia mai prind, în medie, 43 de km/oră. În 40 de ani, dacă vor menţine pierderile actuale de viteză, trenurile vor ajunge să stea pe loc, anunţă stirileprotv.ro.

Daca in 1989 un tren parcurgea distanta Brasov-Arad in 7 ore si 42 de minute, astazi are nevoie de 9 ore si 13 minute. Si pe distanta Bucuresti-Cluj, trenul face cu pana la 2 ore mai mult decat in urma cu aproape un sfert de secol.

Paradoxal insa, nici macar investitiile nu ajuta. Deşi s-a cheltuit circa 1 miliard de euro pe ruta Bucuresti-Constanta si pe acest tronson au fost zile in care trenurile au cumulat intarzieri de 261 de minute, din cauza furturilor.

„Singura solutie ar fi schimbarea legislatiei, pentru ca atata timp cat se permite achizitionarea de piese, si pana nu se incadreaza acest tip de furt la atentat impotriva sigurantei statului, nu putem sa ne aparam nici cu armata”, spune Sorin Mandrutescu, presedinte CA al CFR SA.

„Aproape 25 % din podurile si podetele care sunt in administrarea infrastructurii au durata de viata depasita. Astfel ca in prezent circa 8.000 de km de cale ferata sunt scadenti la reparatii capitale”, spun oficialii CFR.

Însă, CFR Infrastructura are bani pentru a repara doar 22 de kilometri din 8000. Iar in fiecare an, trenurile pierd lupta cu celelalte mijloace de transport. De la 470 de milioane de bilete in 1989, acum CFR abia mai vinde 50 de milioane.

Cookies