Trenuri noi la metrou, pe Magistrala de la Gara de Nord la Străulești, noua intenție a MIT. Pe M4 circulă vechituri de peste 30 de ani

15 apr. 2025
1271 afișări
Trenuri noi la metrou, pe Magistrala de la Gara de Nord la Străulești, noua intenție a MIT. Pe M4 circulă vechituri de peste 30 de ani
Trenuri noi la metrou, pe Magistrala de la Gara de Nord la Străulești, noua intenție a MIT. Pe M4 circulă vechituri de peste 30 de ani | Sursa foto: Agerpres

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MIT) vrea să cumpere trenuri noi de metrou, pentru Magistrala M4, care face legătura între Gara de Nord și Străulești și pe unde circulă garnituri foarte vechi, de peste 30 de eni.

Economica scrie, citând MIT, că  este vorba despre o investiție prin Fondul de Modernizare și că procedurile de achiziție vor fi desfășurate de către Metrorex, în calitate de beneficiar în cadrul proiectului.

Fondul pentru Modernizare sprijină investițiile în producția și utilizarea energiei din surse regenerabile, în eficiența energetică, în stocarea energiei, în modernizarea rețelelor energetice, inclusiv a sistemelor centralizate de termoficare, a conductelor și a rețelelor, precum și investițiile în tranziția justă din regiunile dependente de carbon.

Magistrala M4, scurtă istorie a liniei de metrou de la Gara de Nord la Străulești

Magistrala 4 a fost deschisă oficial pe 1 martie 2000. Lucrările la această linie au început încă din decembrie 1989, au fost înrerupte o vreme, apoi reluate în 1990, dar într-un ritm extrem de lent, din cauza lipsei de fonduri. 

Lipsa banilor a dus, de altfel, la o nouă întrerupere a șantierului M4, în anul 1994, sistare care avea să  vină cu costuri suplimentare, pentru că a început infiltrarea apei în interiorul tunelurile și stațiile de metrou construite deja.

Tronsonul Gara de Nord – 1 Mai

În 1997, autoritățile au obținut un împrumut de la Banca Europeană de Investiții și astfel s-a putut repara infrastructura existentă pentru ca ulterior, pe 1 martie 2000 să aibă loc deschiderea pentru călători a primului tronson al Magistralei 4: Gara de Nord 2 – 1 Mai.

Tronsonul 1 Mai – Parc Bazilescu 

Stațiile Jiului și Parc Bazilescu au fost date în folosință 1 iulie 2011 

Tronsonul Parc Bazilescu – Străulești 

Construirea acestui tronson al M4 a fost finalizat la sfârșitul anului  2016., dar darea în folosință a întârziat din cauza lipsei sistemelor de securitate. Abia un an mai târziu a început lucrul la acestea, iar stațiile. noi au fost inaugurate cu sistemele erau  parțial funcționale   

Planurile de extindere a M4: de la Gara de Nord la Gara Progresul

Acum, în lucru este proiectul de extindere a Magistralei M4 a metroului Bucureștean cu încă 13 stații. Recent, indicatorii tehnico-economici necesari au fost avizați în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Este vorba de aproape 12 kilometri de traseu, majoritatea  în exploatare cu călători, și aproximativ un kilometru de legătură cu Depoul Progresul.  

Care vor fi cele 13 noi stații de metrou:

  • Știrbei Vodă 
  • Bogdan Petriceicu Hașdeu 
  • Uranus
  • George Rozorea
  • Chirigiu
  • Filaret
  • Eroii Revoluției 2
  • George Bacovia
  • Toporași 
  • Nicolae Cajal 
  • Luică
  • Giurgiului 
  • Progresul 

Poate vrei să citești și:

Cookies