ȘTIRI

Trenul urban – o soluție mai ieftină și mai facilă decât metroul către Otopeni și Dr. Taberei

Costurile de adaptare a liniei de tren la nevoile unui metrou (tot de suprafață), inclusiv construirea unei stații în incinta aeroportului, sunt de 20 de ori mai mici față de planul megaloman al Metrorex, scrie incomemagazine. Ar fi nevoie doar ca linia să fie prelungită cu 2,5 km.

Împreună cu arhitectul Andrei Fufezan, Egli a propus autorităților române încă din 2007 proiectul denumit TER (Tren expres regional). Planul, inspirat de rețele similare existente în marile orașe europene (RER la Paris, S-Bahn la Viena și în Zürich, HEV la Budapesta, SKM la Varșovia, S-Tog la Copenhaga) prevede realizarea unui traseu de tren care să facă legătura între centrul orașului și sateliții săi, traversând în multe cazuri „urbea” de la un capăt la altul.

Trenul urban completează metroul și trenul de mare distanță, fără să le dubleze, și parcurge, în medie, distanțe de până la 60 de kilometri.

Liniile trenului urban (metrou de suprafaţă), conform blogului dedicat trenului urban.

T1 – face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Henri Coandă, pe o linie existentă în proporţie de 90%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord.

T2 – face legătura între Eroilor şi Videle, pe o linie existentă în proporţie de 95%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Eroilor.

T3 – face legătura între Piaţa Unirii şi comuna Vidra (posibil Giurgiu), pe o linie existentă în proporţie de peste 90% (este însa linia cu cele mai multe probleme speciale, care vor fi discutate detaliat). Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Unirii.

T4 – face legătura între Costin Georgian şi comuna Fundeni pe o linie existentă în proporţie de 100%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Costin Georgian.

T5 – face legătura între Gara de Nord (sau Gara Basarab) şi comuna Brăneşti via comuna Voluntari pe o linie existentă în proporţie de 100%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord (sau Basarab). O variantă face legătura între Gara de Nord (sau Gara Basarab) şi Obor via comuna Voluntari pe o linie existentă în proporţie de 95%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord (sau Basarab) şi cu staţia de metrou M3 Obor.

TC – porneşte din Gara de Nord (sau Gara Basarab) şi parcurge linia de centură feroviară a oraşului în ambele sensuri, pe o linie existentă în proporţie de 100%. Linia va face corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord (sau Basarab).


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button