ȘTIRI

Trenul urban de pe Centura Feroviară București, așteptat cu gări în paragină și câini vagabonzi

Reprezentanții companiei, citați de Realitatea tv, susțin că se așteaptă ca zilnic trenul urban să fie folosit de 2.000-3.000 de călători. Trenul ar urma să lege Gara de Nord de Gara Progresu, pentru ca apoi să ajungă și la Jilava. Gările, însă, se află în același stadiu de degradare ca și până acum, în ciuda investițiilor de care vorbesc reprezentanții CFR: instalațiile sanitare nu sunt legate la canalizare, mobilierul a rămas același dinainte de 1989, iar câinii vagabonzi și-au găsit adăpost în construcții.

Din totalul de centură feroviară a Bucureștiului, ce are o lungime de 72 de kilometri, va fi utilizată doar jumătate.
În prezent, doar trenurile de marfă folosesc centura. 

Proiectul centurii feroviare a Capitalei este dezvoltat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) şi vizează realizarea unor puncte intermodale şi de transfer de călători între operatorii CFR Călători, Metrorex şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB).

Stații pentru marfă

Situația nu s-a schimbat foarte mult în ultima jumătate de an: „E aproape finalizată. S-au realizat lucrările la calea ferată şi la liniile electrice, iar acum se lucrează îndeosebi la staţii. Centura feroviară va putea fi deschisă începnd din acest an, dar etapizat. Vom pune în funcţiune la început staţiile care favorizează transportul de călători. Pe viitor avem în vedere şi amenajarea unor parcări în zona staţiilor”, preciza pentru B365.ro, Adrian Criţ, Directorul Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti,în luna aprilie.

Astfel, staţiile sunt principalele impedimente pentru inaugurarea integrală a centurii. „Multe staţii de pe traseul centurii au fost construite pentru transportul de marfă, şi astfel nu corespund pentru transportul de călători. În multe cazuri, ele nu se leagă de reţeaua rutieră. Vor fi necesare investiţii mai mari în cazul acestora”, a explicat Adrian Criţ.

În staţiile Pantelimon,Voluntari, Otopeni, Bucureşti Vest, Vârteju, Mogoşoaia, Jilava, Bucureşti Progresu, Berceni, Popeşti Leordeni, Bucureşti Sud – gr. Tehnica se vor desfăşura lucrări de reparaţii interioare şi exterioare la clădiri. Termenul estimat de finalizare a lucrărilor este anul 2012, iar costurile estimate pentru aceste lucrări sunt de 1.241.200 lei”, se arată intr-o notă a CFR. În plus, potrivit companiei, în strategia CFR SA pentru perioada 2012-2020 sunt prevăzute lucrări de modernizare a reţelei de cale ferată în zona Bucuresti şi de dezvoltare a reţelei existente pentru transportul de călători în zona metropolitană.

Potrivit acestei strategii, se vor moderniza tronsoanele aflate între staţiile c.f. Chitila, Mogosoaia, Otopeni, Voluntari, Bucuresti Sud, Berceni, Jilava, Varteju, Bucuresti Vest, Chiajna, Chitila. Se va reabilita sectorul Bucureşti Sud Grupa Calatori (fost Titan Sud) – Titan si racordarile acesteia cu linia de cale ferată de centură, precum şi tronsonul Jilava-Bucuresti Progresu, care urmează a fi racordat la calea ferată de centură.

„Centura feroviară a Capitalei va fi conectată prin mijloace de transport rutier la staţiile RATB şi la metrou. Urmează să stabilim dacă aceste legături vor fi realizate prin intermediul mijloacelor de transport RATB sau cu operatorii privaţi”, a mai precizat directorul Autorităţii Metropolitane de Transport.

O călătorie cu trenul urban va costa doi lei.

Citește aici cât va costa biletul combinat pentru trenul urban și RATB.

 


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button