ÎN BUCUREȘTIȘTIRI

Trenul spre aeroport: inaugurat în septembrie, recepționat în decembrie, dar tot nu poate să plece din gară

Vineri, b365.ro anunța că linia de tren inaugurată în septembrie de Iohannis a fost în sfârșit finalizată. Cu toate acestea, CFR a anunțat că mai avem puțin de așteptat pentru a ne plimba efectiv cu trenul. De abia vineri a fost recepționată lucrarea și deschiderea oficială, cu bilete și bagaje, are loc tocmai sâmbăta viitoare, pe 12 decembrie, dar stați! Există o explicație plauzibilă din punct de vedere CFR-istic!

Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă au fost recepţionate vineri, iar primele trenuri de călători vor începe să circule din 12 decembrie, informează CFR SA.

Lucrările, recepționate vineri, trenul pornește sâmbătă viitoare

Motivul datei de 12 decembrie este acela că în această zi de sâmbătă intră în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021.

Potrivit unui comunicat al companiei, vineri au fost recepţionate lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare executate pe linia CF Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, între Mogoşoaia – Baloteşti şi Halta Odăile – Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

Trenu care nu merge fara Mersu’ trenurilor

„Lucrările de modernizare a liniei CF care asigură legătura directă între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au fost finalizate în proporţie de 100%, iar primele trenuri de călători vor circula între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021″, se precizează în comunicatul CFR SA.

Compania a derulat două mari proiecte feroviare pentru asigurarea legăturii directe între Gara Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti. Primul a vizat dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti şi a avut valoarea de 50,5 milioane lei, fiind finanţat de la bugetul de stat. Al doilea contract a avut ca obiect construcţia liniei noi pentru Racord CF (din zona Odăile) la Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni. Valoarea acestuia s-a ridicat la 412,72 milioane de lei, iar finanţarea a provenit din fonduri europene şi de la bugetul de stat.

O cursă va dura între 20 și 23 de minute

CFR SA notează că transportul feroviar dintre aeroport şi Gara de Nord va dura între 20-23 de minute.

„Prin finalizarea lucrărilor cuprinse în cele două obiective de investiţii feroviare – dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (7,9 kilometri) şi construcţia liniei noi pentru Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (2,95 km), Faza I, sistemul feroviar asigură o creştere a calităţii serviciilor de transport de călători spre şi de la aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat la un interval de 40 de minute (24h/24h), dar şi o variantă avantajoasă pentru transportul de navetă între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, care va dura doar 20-23 de minute”, se menţionează în comunicat.

Totodată, administratorul infrastructurii feroviare informează că trei operatori de transport călători au depus cereri de autorizare pentru operarea pe traseul Gara de Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

„În această perioadă, între CFR SA, administrator al infrastructurii feroviare publice, şi cei trei operatori de transport feroviar de călători, care au depus solicitări pentru asigurarea serviciului public de transport de călători pe această rută, este în desfăşurare procesul de alocare a traselor pentru cele 36 de perechi de trenuri care vor circula pe linia CF Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, urmând ca din 12 decembrie 2020, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, să circule şi primele trenuri de călători pe ruta directă Gara de Nord – Aeroport”, precizează CFR SA.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button