Trenul metropolitan va avea, deocamdată pe hârtie, 10 stații pe ruta București Obor. Proiectul feroviar urban, aprobat azi de CGMB, prevede și modernizarea podului Constanța

21 oct. 2024
10682 afișări
Trenul metropolitan va avea, deocamdată pe hârtie, 10 stații pe ruta București Obor. Proiectul feroviar urban, aprobat azi de CGMB, prevede și modernizarea podului Constanța
Trenul metropolitan va avea, deocamdată pe hârtie, 10 stații pe ruta București Obor. Proiectul feroviar urban, aprobat azi de CGMB, prevede și modernizarea podului Constanța. Sursa foto: Facebook/ TPBI

Proiectul ce prevede dezvoltarea serviciilor de tren metropolitan pe semi-inelul feroviar de nord a fost aprobat în ședința Consiliului General al Municipiului București, ședință ce a avut loc astăzi.

Proiectul prevede realizarea a 10 puncte de oprire pe viitoarea rută București Nord-București Obor

În ședința de astăzi, 21 octombrie 2024, proiectul „Dezvoltarea Serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord”, între Municipiul București și Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S.A. a fost aprobat, având 40 de voturi pentru.

Proiectul de tren metropolitan vizează dezvoltarea facilităților multimodale pentru transportul călătorilor cu trenuri urbane și operaționalizarea prin ADI-TPBI a serviciului de transport feroviar, potrivit mobilitate.eu.

Acest proiect se referă la realizarea și amenajarea a 10 puncte de oprire pe viitoarea rută de tren metropolitan București Nord-București Obor, ce vor deservi și viitoare trenuri metropolitane spre localități din Ilfov pe linia spre Constanța.

Proiectul pentru mobilitate urbană „Dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord” include, în total, patru proiecte principale, ce vizează atât implementarea sistemului de tren metropolitan, dar și eficientizarea structurii rutiere și feroviare.

Cel de-al doilea proiect se referă la reamenajarea și modernizarea intersecției dintre Șoseaua Chitila și Bulevardul Bucureștii Noi, zona aferentă podului Constanța, cu lucrări de extindere și reoconstrucție a podului Constanța. Pentru acest proiect a fost lansată, în primăvară, consultarea pe SEAP.

Celelalte două proiecte vizează închiderea inelului median prin nodurile rutiere de la Petricani și Andronache, unde proiectele au ca scop incluziv realizarea de puncte de oprire pentru trenurile metropolitane.

Compania CFR SA a aprobat pe data de 14 octombrie constituirea parteneriatului cu Municipiul București și protocolul pentru implementarea proiectului „Dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord”.

Proiectul feroviar are ca scop principal derularea intervențiilor la infrastructura feroviară pe tronsonul Gara de Nord-Gara Obor, cu finanțare nerambursabilă prin POR 2021-2027, mai precizează sursa citată.

Luna trecută, când a avut loc Săptămâna Mobilității, bucureștenii au putut să ia parte la primele curse demonstrative ale Trenului Metropolitan.

Citește și:

Cookies