Trenul metropolitan sau metroul de suprafață al Capitalei🚆TPBI caută pe piață oferte de garnituri pentru transportul feroviar București-Ilfov

28 oct. 2025
6205 afișări
Trenul metropolitan sau metroul de suprafață al Capitalei🚆TPBI caută pe piață oferte de garnituri pentru transportul feroviar București-Ilfov
Trenul metropolitan sau metroul de suprafață al Capitalei🚆TPBI caută pe piață oferte de garnituri pentru transportul feroviar București-Ilfov. Sursă foto: Captură ecran Trenuri București/ YouTube

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București- Ilfov (TPBI) a lansat în SEAP o consultare de piață pentru trenului metropolitan; vrea să afle valoarea estimată pentru achiziția de trenuri electrice „cu compunere fixă (de tip ramă electrică sau unitate electrică multiplă) și pentru mentenanța acestora”.

E vorba de 5 trenuri electrice, iar ofertanții pot depune propunerile până pe 4 noiembrie.

TPBI a publicat anunțul de consultare a pieței pentru introducerea serviciilor de tren urban

TPBI a demarat procedura de achiziție a studiului de fezabilitate pentru introducerea și dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan în zona București-Ilfov. Aceștia au postat în sistemul electric de achiziții publice anunțul de consultare a pieței, cu titlul: ”Determinarea valorii estimate pentru achiziția de trenuri electrice cu compunere fixă (de tip ramă electrică sau unitate electrică multiplă) și pentru mentenanța acestora”.

Obiectul acestei achiziții îl reprezintă 5 unități trenuri electrice cu compunere fixă (de tip ramă electrică sau unitate electrică multiplă) destinate serviciului de transport feroviar metropolitan de călători, scrie TPBI în anunț.

Se urmărește determinarea unei valori unitare estimate pentru achiziția unui tip de tren electric cu compunere fixă – de tip ramă electrică sau unitate electrică multiplă – destinat serviciului de transport feroviar metropolitan de călători din zona București-Ilfov.

Se solicita prezentarea unei oferte tehnico-economice pentru un tren electric cu compunere fixă dintr-un lot de 5 (de tip ramă electrică sau unitate electrică multiplă) destinat serviciului de transport feroviar metropolitan de călători, pe rute metropolitane suburbane și regionale București – Ilfov, și o cotație pentru mentenanța acestora, în scopul determinării valorii estimate a achiziției. Specificațiile tehnice ale ramelor electrice supuse consultării sunt detaliate în materialul anexat prezentului anunț de consultare, scrie TPBI la descrierea anunțului.

Care sunt condițiile cerute de TPBI

Parametrii tehnici ceruți pentru trenurile care vor fi utilizate pe rute metropolitane, suburbane și regionale, sunt:

  • O capacitate minimă de 200 de locuri pe scaune, dintre care:
    • cel puțin 10 locuri pentru transportul bicicletelor
    • 8 locuri pentru persoane cu dizabilități
  • 140 de locuri în picioare (calculate la o densitate de 4 persoane pe mp).
  • Viteza maximă: 160 km/h
  • 2 toalete, dintre care una destinată persoanelor cu dizabilități
  • Tipul clasei din compartimentul de călători să fie doar clasa a II-a.
  • Trenurile să fie formate din câte 3 vagoane.

Totodată, se dorește estimarea costurilor pentru serviciile de mentenanță necesare funcționării trenurilor pentru o perioadă minimă de 15 ani, cu posibilitatea extinderii până la 30 de ani.

Structura prețului estimat va include:

  • Costul achizițiilor
  • Costul mediu al mentenanței
  • Opțiunea de prelungire a serviciilor de mentenanță.

Ofertanții vor trebui să prezinte termenele estimate de livrare și condițiile contractuale. Propunerile sunt așteptate până pe 4 noiembrie, iar consultarea sa va încheia pe 14 noiembrie 2025.

Trenul Metropolitan București – sau metroul de suprafață al orașului, care presupune reabilitarea și refolosirea unor vechi căi ferate, este unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură urbană din ultimii 30 de ani, dar este încă departe de a fi pus în practică. 

O problemă recent confirmată de TPBI este aceea că un tronson important din calea ferată de pe traseul trenului metropolitan București devine  „aproape irealizabil”, după apariția Parcului Liniei.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies