ESENTIAL

Tren metropolitan București-Ilfov: distanța Snagov – Gara de Nord, parcursă în 30 de minute, jumătate din timpul parcurs cu mașina. Când devine funcțional

Distanța Snagov - Gara de Nord va putea fi parcursă în 30 de minute cu trenul, faţă de un interval de timp aproape dublu necesar unui autoturism în condiţiile actuale de trafic.

Trenul metropolitan Bucureşti – Ilfov va putea fi folosit alături de autobuze, troleibuze, tramvaie şi metrou, din 2024, anunță într-un comunicat Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (TPBI), organizație a autorităților publice locale din regiune.

Astfel, în viitor, distanţa de la Snagov la Gara de Nord ar putea fi parcursă în circa 30 de minute, faţă de un interval de timp aproape dublu necesar unui autoturism în condiţiile actuale de trafic.

Viitoarea reţea de tren metropolitan Bucureşti – Ilfov va fi prezentată, miercuri, la o dezbatere organizată în cadrul “Săptămânii europene a mobilităţii”, la care vor fi prezenţi primarul general Nicuşor Dan şi preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Hubert Thuma.

În cadrul conferinţei, publicul va putea afla ce anume presupune demararea unui astfel de proiect, care sunt investiţiile necesare, ce s-a realizat până în prezent şi care sunt paşii următori.

Pentru introducerea serviciilor de tren urban şi metropolitan, TPBI a ţinut cont de reţeaua feroviară istorică din zonă. Astfel, au fost propuse să funcţioneze 16 servicii (linii). Într-o primă fază, prin utilizarea infrastructurii feroviare existente, va putea fi asigurată o viteză comercială ridicată (peste 40 kilometri / oră).

Prin realizarea investiţiilor necesare pentru introducerea şi, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban şi metropolitan Bucureşti – Ilfov se urmăreşte crearea unei noi alternative la transportul cu maşina personală în Regiunea Bucureşti – Ilfov.

Totodată, vor fi reduşi timpii de călătorie necesari navetei, asigurându-se o legătură de transport între localităţi, în interiorul Capitalei, precum şi între Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” şi celelalte localităţi din regiune, inclusiv către polul de cercetare de la Măgurele şi zonele turistice Snagov şi Cernica. Un alt efect ar fi implementarea unor proiecte de regenerare urbană în zona de cale ferată, precum şi crearea de noi oportunităţi pe piaţa forţei de muncă.

Sunt propuse 16 servicii (18 linii):

  • Gara de Vest – Răzoare – Progresu – Jilava – Vidra;
  • Gara de Nord – Gara de Vest – Progresul – Veseliei;
  • Gara de Nord – Pantelimon – Progresul – Veseliei;
  • Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest – Cotroceni;
  • Gara Obor – Jilava – Gara de Vest – Cotroceni;
  • Orbital Bucureşti;
  • Gara de Nord – Aeroport T1;
  • Gara Obor – Aeroport T1;
  • Gara Obor – Gara Băneasa – Aeroport T1;
  • Gara Obor – Tunari – Aeroport T1;
  • Gara de Nord – Aeroport T2;
  • Gara de Nord – Chitila – Scroviştea;
  • Gara Obor – Brăneşti – Islaz;
  • Gara de Nord – Chiajna – Domneşti;
  • Gara de Nord – Chitila – Săbăreni;
  • Gara de Nord – Mogoşoaia – Grădiştea;
  • Gara de Nord – Căciulaţi – Snagov;
  • Titan Sud – Tânganu.

Ce este Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov a fost constituită sub forma unei structuri de cooperare a autorităților publice locale din regiune, se arată pe site-ul Transport public București-Ilfov.

Asociația are ca scop:

– Înființarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea și gestionarea în comun a serviciului public de transport local din cadrul asociației, pe raza de competență a unităților administrativ-teritoriale membre;

– Îmbunătățirea mobilității integrate prin administrarea coordonată și finanțarea corespunzătoare a serviciilor publice de transport;

– Planificarea strategică, monitorizarea și avizarea activităților privind autorizarea, organizarea, gestionarea și controlul funcționării serviciilor publice de transport de călători în regiunea București-Ilfov pentru transportul cu autobuze, troleibuze, tramvaie și alte mijloace de transport public de călători;

– Implementarea măsurilor și proiectelor de investiții prevăzute in Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov 2016-2030 – aprobat de toate autoritățile publice locale din regiunea București – Ilfov;

– Punerea în aplicare a Regulamentului (CE) NR. 1370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului, din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători, obligatoriu pentru toate țările membre începând cu decembrie 2009, prin încheierea de contracte de servicii publice/ contracte de delegare de gestiune cu operatorii de transport public de călători.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button