ARHIVA B365

Trei pasaje subterane se construiesc în 2014, în București

Primul pe lista municipalității este pasajul subteran de la Piața Presei Libere. Planul Urbanistic Zonal aferent proiectului a fost aprobat pentru a doua oară pe 30 ianuarie de Consiliul București, după ce un raport al Inspectoratului de Stat in Constructii a arătat că PUZ-ul aprobat pentru același proiect in august 2013, era ilegal.

Astfel, la sfarsitul lunii august 2013, consilierii generali ai Capitalei au dezbatut si modificat planul urbanistic zonal care stabilea traseul pasajului rutier subteran de la Piata Presei Libere. Initial, planul urbanistic prevedea construirea unui pasaj subteran in forma de Y sub Piata Presei si construirea unei cladiri de birouri, a unui pasaj subteran pietonal si a unor parcaje pe spatiul verde din zona unde intoarce tramvaiul 41. Printr-un amendament aprobat in timpul sedintei, din planul urbanistic zonal a ramas doar pasajul, celelate prevederi fiind scoase (cladirea, parcajul si pasajul pietonal).

Noul plan urbanistic zonal nu avea însă și avizele necesare pentru a fi aprobat de CGMB, astfel că proiectul s-a reîntors la consilierii generali pe 30 ianuarie, când a fost aprobat din nou. 

„După ce se va aproba bugetul pe anul acesta vom începe lucrările. Șantierul va fi organizat chiar în Piața Presei Libere. Vor exista restricții de trafic în zonă, însă circulația nu va fi blocată”, a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. În proiectul de buget pe anul 2014, proiectul beneficiază de o alocație de 15 milioane lei, cu toate că suma totală necesară pentru construcție este de 104,35 milioane lei.

Pasajul se va realiza pe sensul dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff și bd. Mărăști. Șoferii vor intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, din zona de după Fantana Miorita. Sub Piața Presei Libere, pasajul se va bifurca, șoferii având la dispoziție două ieșiri: pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers.

Pasajul de la Piața Sudului, cel mai scump proiect de infrastructură pe bani europeni demarat în Capitală

Pasajul Piața Sudului va fi realizat pe direcţia Calea Văcăreşti – strada Niţu Vasile, va închide inelul principal de circulaţie al Capitalei şi va duce la descongestionarea traficului rutier în intersecţia de la Piaţa Sudului. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Pe direcţia strada Niţu Vasile – Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor). AFLĂ MAI MULTE DESPRE ACEST PROIECT

„Suntem în faza finala a procedurii de achiziție, de alegere a unui constructor. Lucrările vor fi începute în acest an”, a precizat Ion Dedu.  

Valoarea totală estimată a proiectului este de 111,34 milioane de lei, adică în jur de 25,5 milioane euro, cu TVA. Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,42 milioane lei. Perioada de execuţie a lucrărilor va fi de maxim 18 luni de la data transmiterii ordinului de începere. Contractul se înscrie într-un proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 „Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale”. 

Trecerile de pietoni din Piața Romană, înlocuite cu un pasaj subteran

Cele două pasaje rutiere vor fi completate în 2014 de un pasaj pietonal. Mai exact, municipalitatea va începe lucrările la pasajul subteran pentru pietoni de la Piața Romană. Pasajul va avea o suprafaţă de circa 5.200 mp şi 5 intrări – două la ASE, una în faţă la coloane, una în faţă la BCR şi una între Bd. Lascăr Catargiu şi Bd. Dacia. Primăria vrea să desființeze trecerile de pietoni de la suprafață, odată ce pasajul subteran va fi terminat.  

Pasajul va fi conectat cu statia de metrou Romană, iar la suprafata vor fi plantaţi 40 de copaci şi se va amenaja o suprafaţă de circa 500 mp de spaţiu verde.

De asemenea, construcția va face legătura cu stația de metrou de la Piața Romană, precum și cu stațiile de autobuz și de troleibuz de la Academia de Studii Economice, amplasate în intersecție. Pentru acest proiect au fost alocați, în proiectul de buget pe 2014, 10 milioane lei,

Pasajul de la Mihai Bravu

Tot în acest an, Primăria Capitalei ar trebui să finalizeze lucrările la pasajul suprateran Mihai Bravu. Potrivit edilului-șef, în luna martie va fi deschis circulației primul pod, iar luna decembrie 2014, întregul pasaj va fi deschis circulației. 

„Finalizarea primul pod depinde de vreme. Trebuie să avem temperaturi de peste 10 grade Celsius pentru a turna cimentul pe pod. Dacă vom avea vreme bună vom termina primul pod în martie, dacă nu, un pic mai tarziu”, a declarat directorul executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Pasajul va face legătura între Calea Vacăreşti şi Șoseaua Mihai Bravu, peste Splaiul Unirii şi va avea câte două benzi pe fiecare sens. Lucrarea constă de fapt din două pasaje supraterane paralele pe direcţia Calea Văcăreşti – Mihai Bravu, câte unul pentru fiecare sens de circulaţie.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button