ȘTIRI

Trei pasaje subterane, propuse la Răzoare. Unul dintre ele, în continuarea Pasajului Basarab. FOTO

Reprezentanții Direcției de Transporturi din Primăria Capitalei au cerut, miercuri, Comisiei de Urbanism să se pronunțe asupra planului de circulație ce va fi implementat odată cu finalizarea lucrărilor de la metrou. Arhitecții au avut de ales între două variante: actualul plan de circulație cu sens giratoriu și sensuri unice și un proiect nou cu trei pasaje subterane. 

Conform acestuia din urmă, în intersecție ar urma să fie construite două pasaje subterane cu sens unic pe Strada Panduri și pe Bd. Geniului. Mai exact, prin pasajul de pe Șos Panduri șoferii ar circula dinspre intersecția cu Șos. Grozăvești către Calea 13 Septembrie, iar prin pasajul subteran de pe Bd. Geniului în sens invers.

Un al treilea pasaj subteran ar urma să fie construit pe Șoseaua Grozăvești, în continuarea Pasajului Basarab, cu o circulație pe dublu sens.

Arhitecții din Comisia de Urbanims au ales varianta mai puțin invazivă, fără a exclude însă pe viitor și proiectul celor trei pasaje subterane.

„Alegem acum varianta actuală de circulație după care se poate întâmpla orice. Pe viitor se pot adopta și alte soluții”, a declarat arhitectul Vlad Cavarnali, membru în Comisia de Urbanism.

Primăria Capitalei a mai avut un proiect aprobat pentru zona Răzoare care propunea construirea a două pasaje subterane. Ulterior Municipalitatea a renunțat la acest proiect, din cauza lucrărilor efectuate la Magistrala 5. Mai multe detalii AICI.

Conform proiectului inițial, aprobat în 2007 de Consiliul General al Municipiului București, ar fi trebuit să fie construite două pasaje. Unul dintre ele era proiectat pe direcţia Drumul Taberei – Eroilor, iar cel de-al doilea pe sensul strada Progresul – Bd. Geniului spre Pasajul Basarab. 

Primăria Capitalei intenționează să amenajeze la intersecția Răzoare un „punct intermodal de transport public” compus din tunel rutier, o parcare subterană, o gară subterană, linii de tramvai şi autobuz, în paralel cu construcţia liniei de metrou.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button