Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor anunță că se vor construi trei noduri rutiere pe autostrăzile care pornesc din București: A1, A2 și A3. Procedura pentru licitație a fost demarată.
Trei noduri rutiere se vor construi pe autostrăzile care pornesc din București
A început procedura de licitație pentru trei noduri rutiere pe autostrăzi, anunță Irinel Ionel Scrioșteanu într-o postare pe pagina de Facebook.
Luni, 13 noiembrie 2023, a fost transmisă spre validare la ANAP (Agenția Națională pentru Achiziții Publice) documentația de atribuire pentru execuția a trei noduri rutiere pe autostrăzile care pornesc din București: Autostrada București – Pitești A1, Autostrada Soarelui A2 și Autostrada București – Ploiești A3.
Nod rutier A3
Nod rutier A3 – DJ 101C, din nordul județului Ilfov, în zona Gruiu-Nuci, aflat la intersecția Autostrăzii A3 (km 36 + 700) cu DJ 101C la Gruiu – Nuci (Ilfov), sector București – Ploiești. Acesta va permite creșterea accesibilității către Autostrada A3 și va conduce la îmbunătățirea conectivității în zona de nord a județului Ilfov.
Vor fi amenajate:
- Breteaua 1 de ieșire de pe autostrada A3 spre DJ101C direcția Gruiu, din calea 2, direcția spre București, va avea o lungime de 520 m.
- Breteaua 2 de intrare pe autostrada A3 dinspre DJ101C direcția Gruiu, în calea 2, direcția spre București, va avea o lungime de 1133 m.
- Breteaua 3 de ieșire de pe autostrada A3 spre DJ101C direcția Lipia, din calea 1, direcția spre Ploiești, va avea o lungime de 1110 m.
- Breteaua 4 de intrare pe autostrada A3 dinspre DJ101C direcția Lipia, în calea 1, direcția spre Ploiești, va avea lungimea de 630 m.
- La ambele capete ale rampelor pasajului va fi amenajată câte o intersecție tip sens giratoriu, pentru asigurarea tuturor relațiilor de trafic atât către localitatea Gruiu, cât și spre localitatea Lipia.
Proiectul se realizează la solicitarea autorităților locale din comunele Gruiu și Nuci (județul Ilfov), dar și a Consiliului Județean Ilfov.
Nod rutier A1
Nod rutier Autostrada A1 km 73+100 cu DJ702F la Ionești. Acesta va fi amplasat la intersecția A1 cu DJ702F. Va fi construit în totalitate nodul rutier, prin asigurarea relațiilor/fluxurilor de trafic pentru toate direcțiile, amenajarea în plan se va realiza pentru o viteză minimă de 40 km/h.
Vor fi amenajate:
- Breteaua 1 de ieșire din autostrada A1, calea 2, direcția de mers spre Capitală, va avea o lungime de 630 m.
- Breteaua 2 de intrare pe autostrada A1, calea 2, direcția de mers spre București, va avea o lungime de 830 m.
- Breteaua 3 de ieșire din autostrada A1, din calea 1, direcția spre Pitești, acces spre DJ702F, va avea o lungime de 1095 m.
- Breteaua 4 de ieșire din DJ702F spre autostrada A1 (existentă), cu direcția spre Pitești, se menține, având o lungime de 735 m.
- Breteaua 5 de ieșire de pe autostrada A1 (existentă), din calea 2 spre DJ702F, se va desființa.
- La capetele celor două rampe ala pasajului existent pe DJ702F, peste autostrada A1, vor fi amenajate două intersecții tip sens giratoriu, pentru asigurarea relațiilor de întoarcere către localitățile Ionești, respectiv Puntea de Greci.
Nod rutier A2
Nod rutier pe Autostrada A2 km 90+100 cu DJ306 și DN3A la Dragoș Vodă, care va fi amplasat la joncțiunea drumului județean DJ306/DN3A cu Autostrada A2, la sud-vest de localitatea Dragoș Vodă, în județul Călărași.
Vor fi amenajate:
- Breteaua 1 de ieșire de pe autostrada A2 spre DJ306, din calea 2, direcția spre București, având o lungime de 740 m.
- Breteaua 2 de intrare pe autostrada A2 dinspre DJ306, în calea 2, direcția spre București, având o lungime de 1050 m.
- Breteaua 3 de ieșire de pe autostrada A2 spre DJ306, din calea 1, direcția spre Constanta, având o lungime de 860 m.
- Breteaua 4 de intrare pe autostrada A2 dinspre DJ306, în calea 1, direcția spre Constanța, având lungimea de 1073 m.
- La capetele celor două rampe ale pasajului existent pe DJ306, va fi amenajată cate o intersecție tip sens giratoriu, pentru asigurarea tuturor relațiilor de trafic atât către localitatea Dragoș Vodă cât și spre localitățile din nordul orașului Călărași.
Alte lucrări prevăzute pentru cele trei noduri rutiere menționate mai sus sunt: lucrări la pasajul existent pe DJ101C, lucrări de consolidare, siguranța circulației, lucrări de refacere a accesului la terenurile agricole, iluminat și sisteme împotriva înzăpezirii.
Sursa de finanțare a investițiilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport, a conchis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.
Te-ar mai putea interesa și: VIDEO | Primul tronson din Autostrada Bucureștiului A0 ar urma să fie dat în trafic la sfârșitul lunii noiembrie. S-au făcut teste la pasajele de pe Lotul 2 Nord între DN1 și A3