Trecerea la nivel cu calea ferată de la Domnești-Prelungirea Ghencea se desființează. Acolo va fi nod intermodal pentru tramvaie și autobuze STB

14 nov. 2022
37828 afișări
Trecerea la nivel cu calea ferată de la Domnești-Prelungirea Ghencea se desființează. Acolo va fi nod intermodal pentru tramvaie și autobuze STB
Trecerea la nivel cu calea ferată de la Domnești-Prelungirea Ghencea se desființează. Acolo va fi nod intermodal pentru tramvaie și autobuze STB. Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

La scurt timp după ce pasajul Domnești a fost dat în trafic, au început lucrările pentru desființarea trecerii la nivel cu calea ferată care afecta fluxul principal de pe DNCB. Autoritățile se pregătesc pentru implementarea proiectului trenului metropolitan, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Se desființează trecerea la nivel cu calea ferată de la Domnești-Prelungirea Ghencea

Vineri a fost dat în trafic pasajul Domnești, iar imediat au început lucrările pentru închiderea și desființarea trecerii la nivel cu calea ferată. Astfel, momentan, ca restricție, șoferii circulă pe o singură bandă pe sens pe Centura Capitalei.

Aceste lucrări pentru dezafectarea trecerii la nivel cu calea ferată și închidere a parapetului median cu DNCB vor dura maximum 2 săptămâni, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, într-o postare pe Facebook.

De ce este necesară dezafectarea trecerii la nivel cu calea ferată

Scrioșteanu a explicat de ce a fost necesară desființarea trecerii la nivel cu calea ferată:

„a fost necesară pentru eliminarea conflictului de trafic care afecta fluxul principal desfășurat pe DNCB, dar foarte important, pentru că trebuie să începem pregătirea implementării proiectului privind trenul metropolitan, proiect care presupune intersectarea a cât mai puține spre deloc de fluxuri rutier-feroviare.”

În acest sens, pentru proiectul „Tren Metropolitan București-Ilfov”, la coborârea din giratoriul suspendat spre A1, este prevăzut un spațiu special pentru o viitoare stație CF care va avea rol intermodal atât cu tramvaiul care ar trebui să vină dinspre Prelungirea Ghencea, precum și cu autobuzele care circulă spre și dinspre Ilfov, spune secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Alte explicații utile

Cum traversăm calea ferată dinspre Domnești spre București sau invers?

  • Trecerile la nivel se desființează complet și astfel, tot traficul rutier între Domnești – București și București – Domnești se desfășoară exclusiv pe giratoriul suspendat, nemaiexistând astfel niciun conflict de trafic între DNCB, Ilfov și București.

Cum accesez Centura Capitalei dinspre București și Ilfov?

  • Fie că veniți dinspre București sau Ilfov, pentru a accesa Centura Capitalei se folosește exclusiv giratoriul suspendat, prin urcarea/coborârea bretelelor pasajului.
    La fel și invers, pentru accesarea dinspre DNCB a județului Ilfov sau București, se folosesc exclusiv bretelele de ieșire ale pasajului, ceea ce presupune urcarea în sensul giratoriu suspendat și apoi părăsirea lui.

Ce se întâmplă cu Centura Capitalei în zona pasajului?

  • DNCB rămâne flux continuu de trafic pe sub pasaj, desfășurat la 4 benzi (2 benzi pe sens).

Pietonii pot traversa pasajul?

  • Sensul giratoriu suspendat este prevăzut cu câte o scară de acces pentru pietoni la ambele capete din zonele București și Domnești, iar pe toată zona pasajului există pasarelă pietonală, inclusiv treceri de pietoni sus, pe giratoriu.

Pot folosii aplicații de navigație GPS?

Da, aplicațiile de navigație GPS (Waze, de exemplu), au preluat deja deschiderea pasajului și circulația traficului rutier.

Cookies