La scurt timp după ce pasajul Domnești a fost dat în trafic, au început lucrările pentru desființarea trecerii la nivel cu calea ferată care afecta fluxul principal de pe DNCB. Autoritățile se pregătesc pentru implementarea proiectului trenului metropolitan, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.
Vineri a fost dat în trafic pasajul Domnești, iar imediat au început lucrările pentru închiderea și desființarea trecerii la nivel cu calea ferată. Astfel, momentan, ca restricție, șoferii circulă pe o singură bandă pe sens pe Centura Capitalei.
Aceste lucrări pentru dezafectarea trecerii la nivel cu calea ferată și închidere a parapetului median cu DNCB vor dura maximum 2 săptămâni, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, într-o postare pe Facebook.
Scrioșteanu a explicat de ce a fost necesară desființarea trecerii la nivel cu calea ferată:
„a fost necesară pentru eliminarea conflictului de trafic care afecta fluxul principal desfășurat pe DNCB, dar foarte important, pentru că trebuie să începem pregătirea implementării proiectului privind trenul metropolitan, proiect care presupune intersectarea a cât mai puține spre deloc de fluxuri rutier-feroviare.”
În acest sens, pentru proiectul „Tren Metropolitan București-Ilfov”, la coborârea din giratoriul suspendat spre A1, este prevăzut un spațiu special pentru o viitoare stație CF care va avea rol intermodal atât cu tramvaiul care ar trebui să vină dinspre Prelungirea Ghencea, precum și cu autobuzele care circulă spre și dinspre Ilfov, spune secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.
Cum traversăm calea ferată dinspre Domnești spre București sau invers?
Cum accesez Centura Capitalei dinspre București și Ilfov?
Ce se întâmplă cu Centura Capitalei în zona pasajului?
Pietonii pot traversa pasajul?
Pot folosii aplicații de navigație GPS?
Da, aplicațiile de navigație GPS (Waze, de exemplu), au preluat deja deschiderea pasajului și circulația traficului rutier.