Traseul “Pericol Public”: șine de tramvai dezastruoase lângă Mega Mall București. Orașul cu multe promisiuni și o certitudine: 50 km de cale ferată urbană praf

06 ian. 2023
554 Afișari
Traseul “Pericol Public”: șine de tramvai dezastruoase lângă Mega Mall București. Orașul cu multe promisiuni și o certitudine: 50 km de cale ferată urbană praf
Traseul “Pericol Public”: șine de tramvai dezastruoase lângă Mega Mall București. Orașul cu multe promisiuni și o certitudine: 50 km de cale ferată urbană praf | Sursa foto: Info Trafic București și Ilfov

Le știți, le vedeți în trafic sau le simțiți cum zgâlțâie tramvaiul pe aproape oriunde prin București: sunt șine de tramvai de pe vremea lui Pazvante care fie și-au trăit complet traiul, fie n-au fost cum trebuie întreținute și reparate atunci când toate acestea se impuneau.

Aceste imagini, publicate de un bucureștean pe grupul de Facebook „Info Trafic București și Ilfov” (asociat site-ului infotraficromania.ro), sunt dureros de grăitoare. Imaginile sunt însoțite de o descriere simplă:

Linia 36. 14. Aproape de Mega Mall. Numai bune sa intre în roata mașinii.

Traseul “Pericol Public”: șine de tramvai dezastruoase lângă Mega Mall București. Orașul cu multe promisiuni și o certitudine: 50 km de cale ferată urbană praf
Sursa foto: Info Trafic București și Ilfov
Traseul “Pericol Public”: șine de tramvai dezastruoase lângă Mega Mall București. Orașul cu multe promisiuni și o certitudine: 50 km de cale ferată urbană praf
Sursa foto: Info Trafic București și Ilfov
Traseul “Pericol Public”: șine de tramvai dezastruoase lângă Mega Mall București. Orașul cu multe promisiuni și o certitudine: 50 km de cale ferată urbană praf
Sursa foto: Info Trafic București și Ilfov

Promisiunea lui Nicușor Dan: Fără șine de tramvai rupte în oraș până în 2024

Întinse pe 50 de kilometri de rețea, aceste șine de tramvai rupte și cârpite reprezintă unul dintre cele mai mari pericole din traficul bucureștean. 

Acum câteva luni (în septembrie 2022, mai exact), când anunța licitația pentru reabilitarea a 16 linii de tramvai, primarul general Nicușor Dan spunea că, peste doi ani, în București nu va mai exista cale ferată urbană zdrențuită: 

Peste 2 ani Bucureștiul nu va mai avea linii de tramvai nemodernizate, asta înseamnă o viteză sporită pentru tramvaie, asta înseamnă că autobuzele, pe porțiunile pe care le au comune cu tramvaiele vor putea să aibă linie unică pe aceste linii de tramvai. Asta înseamnă că nu vom mai avea avarii, cum avem acum foarte des.

Licitația lansată atunci e pentru modernizarea a aproape 50 de kilometri de linie de tramvai nereparată. Este vorba despre un un contract de 1,8 miliarde lei care se referă la 15 loturi. 

Șine de tramvai care au nevoie de reabilitare: traseele „Pericol Public”

  • Bulevarful Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călăraşilor, Bulevardul Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan – o lungime de traseu de 18 kilometri, cale dublă;
  • Bulevardul  Pache Protopopescu şi Str. Traian – 1,9 kilometri, cale dublă;
  • Sfântul Constantin, Strada Ionel Perlea, Strada Grigore Cobălcescu şi traseul de pe B-dul Ion Mihalache, Calea Griviţei, B-dul Bucureştii Noi, B-dul Gloriei, inclusiv cap terminal Strada Piatra Morii – 6,7 kilometri cale dublă;
  • Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu şi Intrarea Vagonului – 1,8 kilometri cale dublă;
  • Bulevardul Dimitrie Pompeiu, Şoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii şi Strada Turmelor – 5,3 kilometri cale dublă;
  • B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviţei şi B-dul Dinicu Golescu – 1,81 kilometri cale dublă;
  • Bulevardul Mărăşeşti între Bulevardul Dimitrie Cantemir şi Strada 11 Iunie – 0,7 kilometri cale dublă;
  • Bulevardul Chişinău – 0,825 kilometri cale dublă;
  • Bulevardul Basarabia de la intersecţia cu B-dul 1 Decembrie 1918 până la cap terminal Republica – 1,2 kilometri cale dublă;
  • Bulevardul Expoziţiei, Strada Aviator Popişteanu, Strada Puţul lui Crăciun, Strada Dornei şi Strada Clăbucet – 2 kilometri cale dublă;
  • Bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor şi Şoseaua Pantelimon), Şoseaua Pantelimon, Strada Baicului – 1,885 kilometri cale dublă;
  • Bulevardul Ferdinand I, între Şoseaua Mihai Bravu şi Strada Traian – 0,690 kilometri cale dublă;
  • Linia acces Depou Titan pe strada Nicolae Teclu – 0,4 kilometri cale dublă;
  • Strada Dristorului între B-dul Camil Ressu şi Strada Baba Novac – 0,22 kilometri cale dublă;
  • Bulevardul Timişoara, între Str. Valea Cascadelor şi terminal CET Vest – un traseu de  1,38 kilometri cale dublă.

Îți recomandăm să citești și:

Cookies