Transformatorul care alimentează Pasajul Unirii cu electricitate va fi înlocuit. Cât va dura procesul, în tunel va fi lumină de la generator

04 apr. 2024
5339 Afișari
Transformatorul care alimentează Pasajul Unirii cu electricitate va fi înlocuit. Cât va dura procesul, în tunel va fi lumină de la generator
Transformatorul care alimentează Pasajul Unirii cu electricitate va fi înlocuit. Cât va dura procesul, în tunel va fi lumină de la generator | Sursa foto: PS4

Joi și vineri, 4-5 aprilie, se vor desfășura lucrări specifice de înlocuire a postului de transformare care alimenta Pasajul Unirii cu energia electrică necesară corpurilor de iluminat și accesoriilor tunelului rutier din centrul Capitalei, anunță Primăria Sectorului 4.

Postul de transformare care alimenta Pasajul Unirii cu electricitate va fi înlocuit

Postul de transformare a fost instalat în anul 1987 și este depășit tehnologic. Decizia de înlocuire a acestuia cu unul nou și performant a fost luată pentru a limita disfuncționalitățile pe care le-a creat de multe ori în ultimii ani. Problemele pe care le-a creat au pus în dificultate alimentarea cu energie electrică în pasajul rutier, se arată într-un comunicat transmis de PS4.

Operatorii economici de specialitate au început deja lucrările în Pasajul Unirii. Primăria Sectorului 4 îi roagă pe conducătorii auto ce trec prin zonă să circule cu prudență și să respecte indicațiile polițiștilor rutieri aflați la fața locului.

Șoferii trebuie să știe că în timpul lucrărilor ce vor avea loc în perioada 4-5 aprilie, furnizarea energiei electrice nu va fi sistată. Ea va fi asigurată de către generatorul de mare capacitate pe care Sectorul 4 l-a montat în locație, venind ca o soluție alternativă încă de la momentul începerii lucrărilor de punere în siguranță a Pasajului Unirii, realizate în 2022.

Pasajul Unirii a fost construit în 1987 și urmează să fie consolidat în 2025

Pasajul Unirii a fost construit în anul 1987, într-un oraș în care traficul nu poate fi comparat deloc cu prezentul. Acum este cel mai aglomerat pasaj rutier din București, dar și cel mai periculos pentru șoferii care conduc mașini de mare tonaj.

În ultimii ani, aici au avut loc numeroase accidente soldate cu vieți pierdute și persoane rănite, motiv pentru care și-a câștigat o faimă de groază. Mai multe autocare și tiruri s-au lovit de porțile de gabarit și au rămas blocate la intrarea în pasaj. În Pasajul Unirii au avut loc și caramboluri și pe aici au trecut și șoferi care au ignorat semnele care interzic accesul mașinilor mai înalte de 3,5 metri.

În prezent, administrația publică din București promite că pasajul, prin care trec zilnic 60.000 de mașini, va fi consolidat în 2025, alături de planșeul pe care stă o parte din Parcul Unirii, construit în anul 1936.

Mai jos lăsăm un interviu cu arh. Alexandru Panaitescu care vorbește despre dispoziția lui Nicolae Ceaușescu care i-a luat prin surprindere pe arhitecții proiectanți și constructorii acelor timpuri:

Cookies