Transferoviar Călători a introdus trenuri moderne pe ruta Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă. Au wi-fi și prize, în caz că rămâi fără baterie

16 aug. 2023
11251 afișări
Transferoviar Călători a introdus trenuri moderne pe ruta Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă. Au wi-fi și prize, în caz că rămâi fără baterie
Transferoviar Călători a introdus trenuri moderne pe ruta Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă. Au wi-fi și prize, în caz că rămâi fără baterie | Sursa foto: Facebook - Trenuri România

Transferoviar Călători a introdus în seara zilei de 15 august primele automotoare Alstom Coradia care duc spre Aeroportul Otopeni. Este cel mai nou material rulant care circulă pe ruta Gara de Nord – Otopeni.

Transferoviar Călători a introdus trenuri noi pe linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă

În luna decembrie a anului 2020, pe linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă circulau automotoarele a trei operatori:

  • CFR Călători,
  • Regio Călători,
  • Transferoviar Călători.

Atunci, cel mai vechi material rulant aparținea TFC, mai exact automotoare DH 2 produse în anii 60-70, a transmis ClubFeroviar.ro.

Ulterior, TFC a înlocuit automotoarele vechi DH 2 cu automotoare Bombardier Talent. Acestea au fost cumpărate la mâna a doua, dar de generație mult mai nouă – începutul anilor 2000.

În iunie 2022, când deja ruta devenise profitabilă, CFR Călători a primit o lovitură.

Concret, Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), organism aflat în coordonarea Consiliului Concurenței, a făcut un „cadou” operatorului privat Transferoviar Călători, în dauna celui de stat CFR Călători, pe calea ferată Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă.

Mai exact, 12 trenuri pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă operate de CFR Călători au fost anulate odată cu data de 16 iulie 2022, iar trasele respective au fost reatribuite Transferoviar Călători, a mai spus Clubul Feroviar.

Ce oferă călătorilor noile trenuri TFC

În noile trenuri introduse pe ruta Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă, confortul îl depășește pe cel al automotoarelor Siemens Desiro („Săgeata Albastră”) operate de CFR Călători.

În plus, sunt dotate cu prize pentru încărcarea telefonelor sau a altor device-uri, ceea ce la Desiro nu există. Acestea sunt dotate cu sistem de internet wi-fi. Chiar dacă nu are o viteză foarte mare, poate fi folositor. În cazul trenurilor CFR Călători, wif-fi-ul există doar la trenurile InterCity.

Totodată, sunt mai silențioase în spațiul destinat pasagerilor și mai bine antifonate.

Un minus este instalația de climatizare, care funcționează doar în jumătate din automotor, așa cum se întâmplă din când în când și în ramele Desiro ale SNTFC CFR Călători.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies