Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, anunța ieri extinderea rețelei de tramvai din București, una dintre zonele incluse în proiect fiind Piața Unirii, cu o prelungire a șinelor astfel încât liniile 21 și 32 să se unească. Linia de tramvai 32 vine din Rahova, iar 21 vine din Colentina.
Practic, este vorba despre proiectarea unei linii care să treacă prin Piața Unirii, de la Dealul Mitropoliei la „Sfânta Vineri”.
Vasile Petrariu, liderul de sindicat STB, a declarat, pentru Gândul, că ideea introducerii unei linii de tramvai care să străbată, practic, Piața Unirii, este una foarte periculoasă, pentru că planșeul dintre suprafață și râul Dâmbovița are deja mari probleme:
Unirea acestor linii, 32 și 21, reprezintă un proiect mai vechi, dar în prezent nu se poate realiza. Specialiștii au constatat că, la ora actuală, dacă linia este trasă prin Piața Unirii, este foarte periculos, pentru că pe dedesubt se află atât planșeul de beton, care este într-o stare de degradare, cât și pasajul și caseta Dâmboviței. Așadar, nu a descoperit această administrație apa caldă, dar proiectul nu este fezabil.
Sunt evaluări ale specialiștilor care au verificat de-a lungul ultimilor ani planșeul de la Piața Unirii și care avertizează că se poate prăbuși în cazul unui cutremur de intensitate medie.
Iar pe sub planșeu sunt nu numai prețul Dâmbovița, ci și pasajul de metrou, cel dintre stațiile Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2.
În luna noiembrie, au început verificările prin foraje geotehnice ale planșeului de beton de la Unirii. Experți structuristi au început atunci să facă săpături la mare adâncime, pentru a verifica starea solului și gradul de uzură al fundației pe care se sprijină o mare parte din Piața Unirii.
Structura din fier și beton este din anii ‘40 și, timp de 80 de ani, la planșeul de la Unirii nu au mai fost făcute niciun fel de intervenții sau reparații.
Citește și: