Tramvaiul Corporatiștilor mai are până circulă pe Linia 5: Lucrările sunt gata 99%, însă se așteaptă fondurile europene și refugiile din China

08 oct. 2025
1173 afișări
Tramvaiul Corporatiștilor mai are până circulă pe Linia 5: Lucrările sunt gata 99%, însă se așteaptă fondurile europene și refugiile din China
Tramvaiul Corporatiștilor mai are până circulă pe Linia 5: Lucrările sunt gata 99%, însă se așteaptă fondurile europene și refugiile din China. Foto simbol: Nicușor Dan/Facebook

Șantierul de la Linia 5 a tot întâmpinat probleme și întâmpină și în prezent: Lucrările sunt gata în proporție de 99%, dar șantierul a fost pus pe pauză din cauza banilor lipsă. Acum se așteaptă fondurile europene.

Probleme au fost și cu refugiile pentru tramvaie, iar în lipsa proiectului tehnic din partea municipalității, constructorul a comandat un prototip din China și a plătit din banii lui.

Întârzieri peste întârzieri pe șantierul de la Linia 5 de tramvai

Șantierul de la Linia 5 este gata în proporție de 99%, însă, din păcate, lucrările sunt oprite încă din ianuarie și banii europeni vor ajunge abia în decembrie 2025.

Primarul general interimar al Capitalei tot promite că șantierul va fi gata la sfârșitul anului și tramvaiele vor circula din nou pe aici, însă constructorul spune că lucrările ar urma să fie finalizate în primăvara anului viitor, potrivit observatornews.ro.

De 9 luni, pe șantier nu mai este nicio mișcare.

Stelian Bujduveanu spune că nu vrea să se „hazardeze” și să anunțe o dată pentru inaugurare:

Promisiunea pe care o avem este în decembrie și nu aș vrea să mă hazardez să zic sigur data dar până la finalul acestui an trebuie să avem un tramvai care circulă pe linia 5, a spus Stelian Bujduveanu.

Directorul firmei de construcții are o altă variantă și spune că este imposibil ca la final de 2025 să se circule cu tramvaiul pe aici:

Noi suntem în sistare din ianuarie și de când ne dă ordinul de reîncepere mai avem 8 luni de zile. Deci nu se circulă în decembrie pe linia 5. Dau din umăr, a spus Marin Mândrilă.

Tramvaiele cu indicativul 5 ar putea circula din nou abia în primăvara lui 2026, deși șantierul ar fi putut fi gata de anul trecut. Ca să nu fie cheltuiți banii din bugetul Bucureștiului, Primăria Generală ar fi preferat să pună pe pauză lucrările de aici, potrivit surselor Observator. Mai apoi, PMB a cerut bani europeni pentru continuarea lucrărilor.

Primăria Capitalei speră să primească banii europeni în decembrie. Trebuie să plătească 70 de milioane de lei pentru constructor, banii necesari pentru finalizarea proiectului. Pe șantier ma trebuie construite 18 refugii.

Ce se întâmplă cu refugiile

Proiectul tehnic pentru refugii trebuia să fie livrat de PMB, însă a fost realizat în China. Constructorul a comandat modelul în Shanghai, pe baza indicațiilor tehnice primite de la Primăria Capitalei.

Stația urmează să ajungă în București cu avionul, în câteva zile, iar valoarea totală se ridică la 25.000 de euro: 14.000 de euro costă transportul și 11.000 de euro costă proiectul tehnic și stația propriu-zisă.

Asta am făcut-o eu pe banii mei. Acest prototip ne-a costat destul de mult și executarea lui și transportul. Dacă se acceptă vom discuta cu chinezii să ne facă niște prețuri convenabile. Dacă se acceptă ăsta el va fi pus în tot Bucureștiul deci e vorba de sute sau poate chiar mii de refugii, a explicat Marin Mândrilă.

Primăria Municipiului București spune că în câteva zile o să trimită propriul proiect tehnic către firma care se ocupă de șantierul de la Linia 5. PMB a început mai multe șantiere care vizează înlocuirea șinelor vechi de peste 50 de ani pe mari bulevarde din Capitală: Theodor Pallady, Basarabia, Mărășești și Chișinău.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies