Lucrările de reabilitare a sistemului rutier și a liniilor de tramvai pe Şos. Pantelimon – Şos. Iancului au început în iunie 2013 și ar fi trebuit terminate până la sfîrșitul anului 2014. Însă, în toamna trecută, firma de construcţii care se ocupa de proiect (Tehnologica Radion) a intrat în insolvenţă, astfel că finalizarea lucrărilor a fost amânată pentru anul 2016.
Cu toate că, potrivit panoului de informare al Primăriei Capitalei, tramvaiul 55 ar fi trebuit să îşi reia circulaţia pe Şos. Iancului începând cu data de 26 octombrie 2015, lucrările sunt departe de a fi finalizate, după cum arată ultimele fotografii de pe şantier.
Click pe imagine pentru mărire
(Sursa foto 1: Facebook Buna dimineata, Bucureşti)
(Sursa foto 2: Forum.metrouusor.com/ user utilizator 133 313)
Potrivit reprezentanţilor Primăriei Capitalei, circulaţia tramvaielor ar urma să fie reluată, într-un final, până la sfârşitul lunii viitoare. „Până la sfârșitul lunii noiembrie, constructorul s-a angajat să finalizeze tronsonul cuprins între Șos. Iancului și Bulevardul Chișinău (inclusiv intersecția) ceea ce ar permite reluarea circulației tramvaielor pe Şos. Iancului și Şos. Pantelimon, până la intersecția cu B-dul Chișinău”, au precizat reprezentanții Primăriei Capitalei într-un răspuns formulat la solicitarea B365.ro. DETALII, AICI.
Dacă pe anumite porţiuni, linia de tramvai a fost aproape complet înlocuită, în anumite zone şina veche abia a fost scoasă.
(Sursa foto: forummetrouusor.com/utilizator 133 313)
(Sursa foto: forummetrouusor.com/utilizator 133 313)
(Mai multe imagini sunt disponibile în galeria foto de mai sus).
70 milioane euro pentru reabilitarea şoselelor Iancului şi Pantelimon
Cel mai mare progres se înregistrează pe Șos. Iancului unde lucrările sunt finalizate în proporție de 98%. Pe Șos. Pantelimon însă, constructorul mai are nevoie de încă 8 luni pentru a termina proiectul. Astfel, potrivit estimărilor actuale, lucrările vor fi terminate în iunie 2016 cu aproape doi ani întârziere față de termenul inițial (toamna anului 2014).
Lucrările de reabilitare a şoselelor Iancului şi Pantelimon costă aprox. 70 milioane euro, licitaţia fiind adjudecată de consorţiul alcătuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB şi Via Proiect, prima dintre acestea fiind în insolvenţă, lucrările fiind preluate de TIAB din 2014.
Ce lucrări se fac în cadrul proiectului de reabilitare a Şoselei Iancului
– carosabilul va fi reabilitat, păstrându-se două benzi pe sens. Va fi interzisă staționarea pe această arteră
– linia de tramvai va fi înăltață și va fi utilizată și de autobuze și de mașinile de intervenție 112. Tramvaiele și autobuzele vor avea stații comune până la intersecția cu Șoseaua Pantelimon
– Șoseaua Iancului va fi introdusă în sistemul de management al traficului. Astfel, vor fi montate semafoare inteligente care își schimba timpii de așteptare în funcție de valorile de trafic.
Ce lucrări se fac în cadrul proiectului de reabilitare a Şoselei Pantelimon
– va fi reabilitat carosabilul și se vor amenaja câte trei benzi pe sens
– de o parte și de alta a străzi va fi creată câte o bandă de circulație unde vor fi amenajate și locuri de parcare pentru riverani
– linia de tramvai va fi inverzită prin plantarea de gazon și înălțată pentru a împiedica accesul autovehiculelor
– la capătul Șoselei Pantelimon, zona magazinului Cora va fi un nod intermodal de transport, cu o stație foarte mare, care va reuni toate mijloacele de transport din zonă, respectiv autobuzul, tramvaiul, microbuzele, dar și metroul, atunci când va fi terminată magistrala 5 Pantelimon-Universitate
– Tot în zona Cora Pantelimon va fi construiă și o parcare park&ride, ce va fi conectată cu stația. Parcarea va fi destinată celor care vin cu mașina din afara Capitalei și care își vor putea lăsa autoturismul în parcare, pentru a se deplasa prin oraș cu ajutorul mijloacelor de transport în comun.
– în stațiile de autobuz vor fi amenajate alveole;
– Șoseaua Pantelimon va fi introdusă în sistemul de management al traficului. Astfel, vor fi montate semafoare inteligente care își schimba timpii de așteptare în funcție de valorile de trafic.