Tramvaie și autobuze, pe culoare unice în București, refugii ca la Viena și stații comune. Cum ar putea arăta viitoarea rețea de tramvaie | DOCUMENT

21 nov. 2022
18081 Afișari
Tramvaie și autobuze, pe culoare unice în București, refugii ca la Viena și stații comune. Cum ar putea arăta viitoarea rețea de tramvaie | DOCUMENT
FOTO: Document Asociația Metrou Ușor

Culoare unice de tramvai și autobuze pe trei mari bulevarde ale Bucureștiului – Ion Mihalache, Expoziției și Dimitrie Pompeiu – cu o distanță proiectată care să țină cont de gabaritul autobuzelor. Stații comune pentru facilitarea transbordării tramvai-autobuz, inclusiv în zona Gării de Nord, lucru care ar crește accesibilitatea cât și siguranța pietonilor. Relocarea unor stații, precum și înălțarea carosabilului, acolo unde nu există refugii, după modelul de la Viena, pentru a crește siguranța călătorilor.

Aceste propuneri aparțin Asociației Metrou Ușor, prestigiosul ONG care avansează observații autorităților pentru a fi îmbunătățită infrastructura de transport public. Organizația a analizat aproximativ 50 km de rețea de tramvai din București ce va fi modernizată și a propus soluțiile administrației locale a Bucureștiului, pentru a fi luate în calcul în perioada de proiectare. Licitația pentru proiectarea și execuția tronsoanelor din rețeaua de tramvai a fost lansată de Primăria Capitalei pe SICAP și are ca termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 4 ianuarie 2023.

Schimbarea cea mai mare, aceea de a fi create culoare unice, are mai multe beneficii dovedite în București, spune Asociația Metrou Ușor: crește fluența și viteza medie de circulație a autobuzelor, siguranța și confortul transbordării dintre cele două tipuri de mijloace de transport, facilitează, de asemenea, și circulația autospecialelor de intervenții.

De asemenea, pe unul dintre bulevarde foarte agomerate, cum este cazul Bd.Dimitrie Pompeiu, situația s-ar schimba radical. ”Ținând cont de trama stradală restrânsă la numai 2 benzi carosabile (1 banda / sens) de pe Bd. Dimitrie Pompeiu, precum și de ambuteiajele care se formează la orele de vârf, circulația autobuzelor este îngreunată. Parcurgerea bulevardului cu autobuzul poate crește de la 5 minute, până la 20 de minute, graficul programat de circulație fiind dat complet peste cap, ceea ce nu doar reprezintă o creștere a costurilor de operare, dar mai ales un inconvenient major pentru călători.”, spune asociația.

Reluăm mai jos, schematic, propunerile Asociației Metrou Ușor:

Bd. Ion Mihalache – culoar unic și stații comune pentru a realiza o mai bună deservire a imobilelor rezidențiale, de birouri sau unități medicale.

– pe linia 41 de tramvai montarea unui racord cu cale de rulare dublă, la intersecția Bd.Ion Mihalache cu Str. Turda și Bd. Mareșal Averescu pentru a facilita accesul și retragerea tramvaielor depoului Bucureștii Noi, pentru a crea flexibilitate rețelei în caz de avarii, accidente sau lucrări.

– mutarea stației „Bd. Bucureștii Noi” (linia 24, sensul spre Vasile Pârvan) de pe Bd. Gloriei, după intersecție, pe Bd. Bucureștii Noi și realizarea unui peron dedicat.

– accesibilizarea și creșterea gradului de siguranță a stațiilor de tramvai de pe Bulevardul Gloriei prin înălțarea carosabilului, după modelul implementat în Viena.

– modernizarea liniei de tramvai să fie realizată în regim de culoar unic tramvai+autobuz pe Bd. Expoziției.

– relocarea stațiilor “Gara de Nord” de tramvai și autobuz de pe Bd. Dinicu Golescu spre intrarea de la tabele a Gării, sub forma unor peroane dedicate, comune pentru tramvaie și autobuze, pe ambele sensuri de circulație.

– modernizarea liniei de tramvai să fie realizată în regim de culoar unic tramvai+autobuz pe Bd. Dimitrie Pompeiu, cu mutarea stalpilor ce susțin rețeaua de fir-contact, din zona mediană a liniilor, pe lateralele culoarului unic, pentru a nu îngreuna circulația autobuzelor.

Întregul DOCUMENT poate fi analizat AICI

Îți mai recomandăm și:

 

 

Cookies