Stelian Bujduveanu, viceprimarul general al Capitalei, a transmis o listă ce cuprinde liniile de tramvai din București care vor fi modernizate.
Etape de depunere a ofertelor pentru modernizarea șinelor a fost încheiată ieri, 22 martie 2023, după cum a transmis Nicușor Dan. Proiectul este împărțit în 15 loturi, iar liniile de tramvai se află în zone intens circulate și importante ale orașului.
Care sunt liniile de tramvai din București ce urmează să fie modernizate
Proiectul demarat de Primăria Municipiului București presupune modernizarea a 50 de kilometri de cale de rulare a tramvaielor din Capitală. Investiția pe care municipalitate o va face pentru acest proiect de infrastructură este de circa 1,9 miliarde de lei, după cum a anunțat Nicușor Dan.
Tot miercuri, Stelian Bujduveanu, viceprimarul general al Municipiului București a transmis lista liniilor ce vor fi modernizate în cadrul acestui proiect. Iată care sunt acestea:
- Lotul 1 – presupune reabilitarea căii de rulare aflată pe B-dul Theodor Pallady, B-dul 1 Decembrie 1918, B-dul Basarabia, Calea Călărași, B-dul Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan. Pe această linie circula următoarele tramvaie: 40, 27, 19, 36, 23.
- Lotul 2 – presupune reabilitarea căii de rulare aflată pe B-dul Pache Protopopescu și Strada Traian. Pe această linie circulă tramvaiul 55.
- Lotul 3 – presupune reabilitarea căii de rulare aflată pe Sfântul Constantin, Strada Ionel Perlea, Strada Grigore Cobălcescu și traseul de pe B-dul Bucureștii Noi, B-dul Gloriei, inclusiv cap terminal Str. Piatra Morii și Bucla Cișmigiu. Pe această linie circulă tramvaiele: 24 și 45.
- Lotul 4 – presupune reabilitarea căii de rulare aflată pe Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului. Pe această linie circulă tramvaiele: 16 și 5.
- Lotul 5 – presupune reabilitarea căii de rulare aflată pe B-dul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, B-dul Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Reînvierii și Strada Turmelor. Pe această linie circulă tramvaiele: 16 și 36.
- Lotul 6 – presupune reabilitarea căii de rulare aflată pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa. Pe această linie circulă tramvaiul 5.
- Lotul 7 – presupune reabilitarea căii de rulare aflată pe B-dul I. Ghe. Duca, str. Al. I. Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu. Pe această linie circulă tramvaiele: 44 și 45.
- Lotul 8 – presupune reabilitarea căii de rulare aflată pe B-dul Mărășești între B-dul Dimitrie Cantemir și Str. 11 Iunie. Pe această linie circulă tramvaiele: 23 și 27.
- Lotul 9 – presupune reabilitarea căii de rulare aflată pe B-dul Chișinău. Pe această linie circulă tramvaiul 36.
- Lotul 10 – presupune reabilitarea căii de rulare aflată pe Bulevardul Basarabiei, de la intersecția cu B-dul 1 Decembrie 1918 până la cap terminal Republica. Pe această linie circulă tramvaiul 36.
- Lotul 11- presupune reabilitarea căii de rulare aflată pe B-dul Expoziției, Str. Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet. Pe această linie circulă tramvaiul 3.
- Lotul 12 – presupune reabilitarea căii de rulare – bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand (între Gara Obor și Șos. Pantelimon), Șos. Pantelimon, Str. Baicului. Linia este utilizată pentru devierea traseului în caz de nevoie.
- Lotul 13 – presupune reabilitarea căii de rulare aflată pe Bulevardul Ferdinand, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian. Pe această linie circulă tramvaiul 14.
- Lotul 14 – presupune modernizarea liniei de acces la depou Titan, aflată pe str. Nicolae Teclu. Linia este una tehnologică.
- Lotul 15 – presupune reabilitarea căii de rulare aflată pe Str. Dristorului, între B-dul Camil Ressu și str. Baba Novac. Linie tehnologică. Linia este una de avarie.
Care sunt termenele pentru finalizarea lucrărilor
Municipalitatea a primit oferte pentru 11 din cele 15 loturi în care este împărțit proiectul. Lucrările de reabilitare vor avea următoarele termene pentru finalizare:
- 6 luni – pentru proiectare.
- 12 luni – pentru execuție.
Aceste termene se vor aplica pentru fiecare lot în parte. După desemnarea câștigătorilor licitației publice organizate de PMB, vor fi începute lucrările de proiectare.
Nicușor Dan a transmis că proiectul de reabilitare al șinelor de tramvai este cea mai mare achiziție publică ce a fost făcută vreodată de către Primăria Capitalei.
Te-ar mai putea interesa și:
Stelian Bujduveanu a mai anunțat și că, distinct de acest proiect, STB urmează să înceapă lucrări de modernizare pentru linia aferentă tramvaiului 5. Mai precis, lucrările cuprind tronsonul dintre Bulevardul Aerogării și Șoseaua Ștefan cel Mare.