Traficul tot mai sufocant din București. De ce orice oră din zi este acum oră de vârf, cu blocaje, claxoane și nervi la volan

20 oct. 2022
1058 Afișari
Traficul tot mai sufocant din București. De ce orice oră din zi este acum oră de vârf, cu blocaje, claxoane și nervi la volan
Traficul tot mai sufocant din București. De ce orice oră din zi este acum oră de vârf, cu blocaje, claxoane și nervi la volan. Sursa imagine: Inquam Photos / Octav Ganea

Șoferii au început să petreacă tot mai mult timp în traficul sufocant din București, iar aglomerația nu dispare nici măcar în weekend. Orașul este un ambuteiaj de dimineață și până seara. Specialiștii explică de ce nu mai avem ore de vârf în Capitală.

Traficul din București – tot mai sufocant

Ne amintim că, înainte de pandemie, traficul din București era aglomerat în special dimineața și seara – acestea fiind principalele ore de vârf. Situația s-a schimbat în ultimele luni, când ora de vârf a ajuns să fie la orice oră.

Mai mulți specialiști în mobilitate și urbaniști au explicat acest fenomen pentru HotNews.ro. Această aglomerație infernală din București este cauzată de creșterea numărului de mașini, dar și creșterea numărului de călătorii zilnice. Astfel, oamenii au reușit să-și decaleze programul și pleacă mai târziu sau mai devreme la serviciu, acolo unde programul le permite.

O altă cauză: mulți bucureșteni au decis să se mute în comunele din jurul Capitalei, dar dezavantajul cartierelor noi este că nu au creșe, grădinițe, școli, parcuri. Astfel, oamenii ajung tot în București pentru job și celelalte lucruri. Transportul public nu este un ajutor real pentru navetiști, așa că majoritatea preferă mașina personală.

De ce orice oră din zi este acum oră de vârf

Orele de vârf din București au dispărut pentru că numărul mașinilor a crescut, iar oamenii, în speranța că vor evita aglomerația, și-au modificat programul acolo unde s-a putut, explică Bogdan Suditu, președintele Comisiei Tehnice de Urbanism de la Primăria Capitalei.

Rareori există un mic interval liber în trafic. Tudor Măcicășan, expert pe mobilitate și consilier al primarului Nicușor Dan, transmite că orele de vârf nu au dispărut complet, dar aproape s-au unit.

Acum nu mai există un program bine stabilit în care toată lumea intră și iese de la muncă la aceeași oră.

„Acum lumea merge la serviciu de la 6 până pe la 10 și începe să iasă de la 3 până pe la 7-8 seara”, explică Măcicășan.

Acest fenomen nu se întâlnește doar în București, ci în toate orașele mari, cum ar fi Cluj-Napoca.

Citește AICI mai multe despre „Cum a devenit oră de vârf orice oră în traficul din București”.

Cookies