Traficul din București: Una din cele mai aglomerate intersecții ale Capitalei, abandonată

de:
28 apr. 2013
0 Afișari
Traficul din București: Una din cele mai aglomerate intersecții ale Capitalei, abandonată

Traficul infernal din zona Colentina, în special din intersecția Șoselei Colentina cu Șoseaua Doamna Ghica, le dă bătăi de cap șoferilor de ani de zile. Cele două benzi ale Șoselei Doamna Ghica sunt, la orele de vârf, neîncăpătoare pentru sutele de mașini care converg aici din nordul Capitalei, dinspre șoseaua Petricani, Fabrica de Glucoză și Bulevardul Lacul Tei. Pe Șoseaua Colentina, cele trei benzi pe sens sunt și ele aglomerate, în special pe porțiunea dintre intersecția cu Doamna Ghica și Piața Obor, unde sunt amplasate cinci semafoare pe o distanță de un kilometru. 

Dacă pentru intersecții la fel de aglomerate, precum Răzoare, Sudului sau Piața Roman, municipalitatea a propus deja câteva soluții, pentru intersecția Doamna Ghica – Colentina autoritățile au arătat o inerție când a venit vorba de a face ceva concret, invocând lipsa resurselor financiare. 

 O imagine devenită celebră a aglomerației din intersecția Doamna Ghica-Colentina

Soluția propusă de municipalitate pentru această intersecție este construcția unui pasaj rutier. Această inițiativă datează încă din anul 2007, când era anunțată inițial începerea lucrărilor. Inițial pasajul fusese anunțat pe direcția Șoselei Colentina, supratraversând Șoseaua Doamna Ghica, soluția fiind ulterior modificată în construcția pasajului pe direcția Șoselei Doamna Ghica. Șase ani mai târziu, intersecția este în continuare sufocată de mașini, iar construcția pasajului nu pare să înceapă prea curând.

Nici pentru anul 2013, Primăria nu a alocat în buget fonduri suficiente pentru a demara lucrările la Pasajul Doamna Ghica-Colentina, rezolvarea mult-așteptată a problemelor de trafic cu care se confruntă această intersecție.

În bugetul pentru 2013 sunt prevăzuți 10 milioane de lei pentru pasajul dintre Bd. Chișinău și Șos. Pantelimon, în prelungirea noului drum dintre Șos. Colentina și Șos. Pantelimon, Pasajul Doamna Ghica – Chișinău. Acesta ar costa, în total, 133 de milioane de lei.

Primarul General Sorin Oprescu a declarat pe 12 aprilie, cu prilejul prezentării „Starea Bucureștiului”, că speră ca investiţia în Pasajul Colentina – Doamna Ghica să debuteze în trimestrul II al anului 2014, iar lucrările să fie finalizate în trimestrul IV din 2015.

Pasajul se află printre cele mai mari proiecte de infrastructură ce vor fi construite în Capitală, pe care le puteți viziona în acealstă animație prezentată de Primarul General la mijlocul lunii aprilie:

Intrarea Autostrăzii București-Ploiești în Capitală

Intersecția Doamna Ghica-Colentina va fi mult mai aglomerată odată cu finalizarea intrării Autostrăzii București-Ploiești în București, prin Șoseaua Petricani, al cărui termen oficial de finalizare era luna octombrie a anului 2012. Întârzierea constructorilor la protejat, pentru moment, zona, de traficul infernal care va fi „vărsat” de pe A3 pe Șos. Fabrică de Glucoză și pe Șos. Petricani, ulterior pe Str. Doamna Ghica.

Pentru pregătirea intrării Autostrăzii A3 în București, municipalitatea a inaugurat la finele lui 2012 noua șosea între cartierele Colentina și Pantelimon, Pasajul Doamna Ghica – Chișinău. Rolul acesteia este fluidizarea traficului din zonă și închiderea inelului median pe porțiunea respectivă, în acord cu stratregia de trafic a orașului de a încuraja transportul pe radiale și a descuraja tranzitarea permanentă a centrului Capitalei. Din păcate, mașinile parcate pe carosabil îngustează cele două capete ale noului drum, cel dinspre Șos. Colentina și cel dinspre Șos. Pantelimon. Astfel, deși pe traseul noului drum circulația se desfășoară bine, în intersecția cu Șos. Pantelimon și mai ales cea cu Șoseaua Colentina, la orele de vârf se fac cozi semnificative la semafore. 

Tot pentru continuarea inelului median înspre sud se pregătește și construcția pasajului Străzii Dna Ghica pe sub Șoseaua Pantelimon, în continuare pe Bd. Chișinău.

Cookies