Traficul de pe Autostrada București-Ploiești, la un sfert faţă de estimările CNADNR

de:
06 mai 2013
0 Afișari
Traficul de pe Autostrada București-Ploiești, la un sfert faţă de estimările CNADNR

Traficul ( n.red – zilnic) estimat pe Autostrada Bucureşti-Ploieşti în primul an de la deschidere este de 39.000 de vehicule, potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Însă, deşi a trecut aproape un an de la deschiderea acestui tronson de autostradă, traficul este de patru ori mai mic comparativ cu estimările iniţiale ale companiei de drumuri. 

Construcţia unei autostrăzi se justifică în general după trecerea pragului de 16.000 de vehicule pe zi, potrivit informaţiilor din piaţă, notează zf.ro.

O explicaţie a traficului mult mai mic faţă de estimările iniţiale este faptul că autostrada Bucureşti-Ploieşti nu este încă finalizată complet, având în vedere că în vara anului trecut au fost inauguraţi circa 55 de kilometri între Centura Capitalei (în dreptul localităţii Ştefăneştii de Jos) şi Ploieşti. Mai lipsesc circa 6,5 kilometri între Şoseaua Petricani şi centura Capitalei, care ar putea convinge mai mulţi şoferi să aleagă autostrada în detrimentul DN1. Cei 6,5 kilometri sunt construiţi însă doar în proporţie de circa 10%, iar momentan lucrările sunt oprite din cauza finanţării reduse.

Circa 5,5 milioane de autovehicule au tranzitat în perioada august 2012-februarie 2013 localitatea Bărcăneşti, unde se află un punct de supraveghere video a traficului rutier de pe DN 1 Bucureşti-Ploieşti, potrivit informaţiilor transmise de Poliţia Română la solicitarea ZF. Numărul de autovehicule este în scădere cu 25% comparativ cu un an în urmă, când A3 nu era încă deschisă, astfel că, dacă se ia în considerare un trafic similar cu cel de acum un an, doar un sfert din maşini preferă acum autostrada în locul DN 1.

Cookies