TPBI reacționează la imaginea cu înghesuiala din stația de autobuz de la Gara de Nord, în plin sezon al concediilor: Situația este una excepțională și nu una permanentă

02 aug. 2022
10718 Afișari
TPBI reacționează la imaginea cu înghesuiala din stația de autobuz de la Gara de Nord, în plin sezon al concediilor: Situația este una excepțională și nu una permanentă
Credit foto: Iulian Alexe, via Grupul Reclamații STB (fostul RATB București)

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București Ilfov (TPBI) precizează că înghesuiala din stația Gara de Nord, unde mai mulți oameni au fost fotografiați în așteptarea transportului în comun, în plin sezon al concediilor, reprezintă o situație excepțională și nu una permanentă. TPBI mai spune că situațiile de acest gen, apărute la Gara de Nord, dar și în alte puncte din regiune, sunt în atenția instituției, dar și a operatorilor (STB, în cazul de față – n.red), care dispun măsuri operative atunci când este cazul.

Situația a fost generată, pe de o parte de perioada de concedii și de capacitatea de transport maximă posibilă oferită de operator, dar și de lucrările din zona Răzoare, care au implicat suspendarea unor linii de troleibuz, transmite instituția care gestionează traseele transportului în comun din București și Ilfov.

O imagine cu mai multe persoane care așteaptă după ora 22.00 în stația Gara de Nord a fost postată pe rețelele de socializare și preluată de b365.ro.

”Este luna de vacanta, oamenii călătoresc încă iar după ora 22.00 mijloacele de transport se retrag în garaje chiar dacă sunt mulți care au nevoie de acestea la ore când vin trenurile dinspre litoral și stațiuni montane, chiar de la Aeroportul Otopeni.”, se arată în comentariul postat de persoana care a publicat fotografia care nu face cinste TPBI și STB.

Redăm mai jos precizarea TPBI, constituită într-un drept la replică pentru publicația b365.ro:

”Situația respectivă este una excepțională și nu una permanentă. Aceasta a fost generată, pe de o parte de perioada de concedii și de capacitatea de transport maximă posibilă oferită de operator, dar și de lucrările din zona Răzoare, care au implicat suspendarea unor linii de troleibuz.

Cu toate acestea, TPBI caută permanent soluții de îmbunătățire a serviciului de transport, însă numai în funcție de cererea de transport, de capacitatea operatorului și de bugetul alocat pe acest an.

Situațiile de acest gen, apărute la Gara de Nord, dar și în alte puncte din regiune, sunt în atenția TPBI, dar și a operatorilor, care dispun măsuri operative atunci când este cazul.

Pentru a veni în întâmpinarea călătorilor, TPBI a decis deja, de la 1 iunie 2022, modificarea programului liniilor de noapte, oferind – pe lângă liniile circulare N1 și N10 – legături directe și rapide între cartierele Capitalei (inclusiv Gara de nord) și Piața Unirii, legături asigurate de vehicule dotate cu sisteme de supraveghere video.

Utilizatorii acestor trasee beneficiază de mai multe facilități, cum ar fi un program de circulație stabil, cu ore fixe de plecare de la capetele de linie (la fiecare 30 de minute) și posibilitatea de a achita costul călătoriei cu cardul bancar contactless direct la validator.”

În dreptul la replică este lansată acuzația că nu s-a solicitat un punct de vedere oficial. Informăm că reprezentantul publicației b365.ro l-a contactat telefonic pe directorul general Vladimir Adrian Ghițulescu, indisponibil la acel moment, și care a menționat că va reveni, din acest motiv în articolul inițial se menționa că ”am solicitat un punct de vedere de la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pt Transport Public București Ilfov (TPBI)”, formulare incompletă care a atras nemulțumirea serviciului de comunicare al instituției.

Cookies