TOPUL celor mai reclamate supermarket-uri din Capitală VEZI CLASAMENTUL

de:
09 aug. 2011
1 Afișari
TOPUL celor mai reclamate supermarket-uri din Capitală VEZI CLASAMENTUL

Potrivit datelor centralizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în prima jumătate a acestui an, au fost înregistrate la nivel naţional 1.033 de reclamaţii la adresa supermarket-urilor, hypermarket-urilor şi magazinelor de tip cash&carry, jumătate din acestea fiind considerate întemeiate, în urma controalelor efectuate de inspectori pe teren.

„Din punctul de vedere al acestor reclamaţii, de foarte multe ori, ele au fost întemeiate, produsele neconforme fiind retrase de la comercializare”, a declarat marţi preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu.

Statistica naţională este valabilă şi pentru Bucureşti, după cum susţine conducerea instituţiei. Conform clasamentului întocmit de ANPC, în topul retailer-ilor cel mai des reclamaţi se află lanţurile de supermarket-uri Carrefour, Kaufland şi Real, aceştia fiind de altfel şi cei mai mari operatori de profil de pe piaţă, cu cele mai multe unităţi deschise în întreaga ţară şi în Bucureşti.

B365.ro vă prezintă, în tabelul de mai jos, Topul celor mai des reclamaţi retaileri de pe piaţă, în funcţie de numărul de sesizări făcute de clienţi la Protecţia Consumatorului, în primele şase luni ale acestui an.

Reclamaţii consumatori vizând produse din magazine de tip supermarket, hypedrmarket şi cash&carry
Operator economicNumăr de reclamaţiiValoare amenzi
Carrefour151143.000 lei
Kaufland143106.000 lei
Real122182.000 lei
Praktiker6320.000 lei
Dedeman582.100 lei
Auchan5744.000 lei
Rewe53690.000 lei
Penny Market52*
Metro Cash&Carry4995.000 lei
Cora4253.000 lei
Billa4193.000 lei
Mega Image40100.000 lei
Lidl3997.000 lei
Selgros Cash&Carry3728.000 lei
Profi3493.000 lei
Bricostore3210.000 lei
OBI15*
Artima5117.100 lei
* lipsesc informaţiile din tabelul ANPC
Sursa: Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor

Potrivit conducerii ANPC, cele mai des invocate motive de nemulţumire la adresa supermarket-urilor sunt calitatea slabă a unor produse alimentare şi nealimentare, dar şi faptul că reclamele induc în eroare consumatorii. În plus, şeful ANPC – Constantin Cerbulescu recomandă să fim atenţi şi la „aşa-zisele” promoţii. „Am avut de-a face şi cu promoţii false când se vindeau la pachet produse mai scumpe decât dacă le-am fi cumpărat separat. La acestea se mai adaugă problemele legate de diferenţa de preţ între cel de la raft şi cel de la casa de marcat”, a exemplificat Cerbulescu.

Bucureştenii au bifat, de asemenea, pe lista reclamaţiilor zeci de produse expirate, dar şi ţepele pe c are şi le-au luat la gramaj, produsele cumpărate fiind „mai uşoare” decât de preciza pe etichetă.

În prima jumătate a acestui an, supermarket-urile au fost amendate de ANPC cu 2,4 milioane de lei, în total, pentru abaterile constatate.

Citeşte şi 7 trucuri pentru a nu te mai lăsa păcălit la supermarket.

Cookies