Potrivit datelor centralizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în prima jumătate a acestui an, au fost înregistrate la nivel naţional 1.033 de reclamaţii la adresa supermarket-urilor, hypermarket-urilor şi magazinelor de tip cash&carry, jumătate din acestea fiind considerate întemeiate, în urma controalelor efectuate de inspectori pe teren.
„Din punctul de vedere al acestor reclamaţii, de foarte multe ori, ele au fost întemeiate, produsele neconforme fiind retrase de la comercializare”, a declarat marţi preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu.
Statistica naţională este valabilă şi pentru Bucureşti, după cum susţine conducerea instituţiei. Conform clasamentului întocmit de ANPC, în topul retailer-ilor cel mai des reclamaţi se află lanţurile de supermarket-uri Carrefour, Kaufland şi Real, aceştia fiind de altfel şi cei mai mari operatori de profil de pe piaţă, cu cele mai multe unităţi deschise în întreaga ţară şi în Bucureşti.
B365.ro vă prezintă, în tabelul de mai jos, Topul celor mai des reclamaţi retaileri de pe piaţă, în funcţie de numărul de sesizări făcute de clienţi la Protecţia Consumatorului, în primele şase luni ale acestui an.
Reclamaţii consumatori vizând produse din magazine de tip supermarket, hypedrmarket şi cash&carry | ||
Operator economic | Număr de reclamaţii | Valoare amenzi |
Carrefour | 151 | 143.000 lei |
Kaufland | 143 | 106.000 lei |
Real | 122 | 182.000 lei |
Praktiker | 63 | 20.000 lei |
Dedeman | 58 | 2.100 lei |
Auchan | 57 | 44.000 lei |
Rewe | 53 | 690.000 lei |
Penny Market | 52 | * |
Metro Cash&Carry | 49 | 95.000 lei |
Cora | 42 | 53.000 lei |
Billa | 41 | 93.000 lei |
Mega Image | 40 | 100.000 lei |
Lidl | 39 | 97.000 lei |
Selgros Cash&Carry | 37 | 28.000 lei |
Profi | 34 | 93.000 lei |
Bricostore | 32 | 10.000 lei |
OBI | 15 | * |
Artima | 5 | 117.100 lei |
* lipsesc informaţiile din tabelul ANPC | ||
Sursa: Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor |
Potrivit conducerii ANPC, cele mai des invocate motive de nemulţumire la adresa supermarket-urilor sunt calitatea slabă a unor produse alimentare şi nealimentare, dar şi faptul că reclamele induc în eroare consumatorii. În plus, şeful ANPC – Constantin Cerbulescu recomandă să fim atenţi şi la „aşa-zisele” promoţii. „Am avut de-a face şi cu promoţii false când se vindeau la pachet produse mai scumpe decât dacă le-am fi cumpărat separat. La acestea se mai adaugă problemele legate de diferenţa de preţ între cel de la raft şi cel de la casa de marcat”, a exemplificat Cerbulescu.
Bucureştenii au bifat, de asemenea, pe lista reclamaţiilor zeci de produse expirate, dar şi ţepele pe c are şi le-au luat la gramaj, produsele cumpărate fiind „mai uşoare” decât de preciza pe etichetă.
În prima jumătate a acestui an, supermarket-urile au fost amendate de ANPC cu 2,4 milioane de lei, în total, pentru abaterile constatate.
Citeşte şi 7 trucuri pentru a nu te mai lăsa păcălit la supermarket.