Ucenicul vrăjitor, o orchestră cu actor Am văzut pentru prima oară acest spectacol în 1987. Da, ați citit bine. Atunci a avut premiera și s-a jucat, cu mare succes, vreo patru ani. Țin minte că […]
Ucenicul vrăjitor, o orchestră cu actor Am văzut pentru prima oară acest spectacol în 1987. Da, ați citit bine. Atunci a avut premiera și s-a jucat, cu mare succes, vreo patru ani. Țin minte că […]
Arta cere sacrificii, nu-i așa? Subscriu. Dar, pentru că întotdeauna există un „dar”, răsplata ar trebui să fie pe măsură. Prin urmare, duminica trecută am suportat cu stoicism frigul (deh, între anotimpuri) și un vag […]
Au trecut deja câteva luni de când am văzut ultima premieră a Centrului Cultural Lumina, „Liliom”, de Ferenc Molnar, pusă în scenă de Victor Ioan Frunză. Am și revăzut-o, în urmă cu câteva săptămâni, dar […]
Dușmănie 2.0 este poate cel mai contradictoriu spectacol de teatru pe care l-am văzut în ultimii ani. În primul rând titlul mi se pare nepotrivit, atât în raport cu spectacolul în sine cât și cu […]
31 Martie, anul 2 î.e.SARS-Cov2 Au trecut mai bine de 24 de ore de cand am ieșit din Sala Atelier a Teatrului Mic, unde am văzut “Ținutul din miezul verii”, în regia lui Vlad Massaci. […]
București, 1974. Două cooperative care produc mobile sunt în război pe toate planurile. Lupta pentru îndeplinirea înainte de termen a planului cincinal (millenials, Google pls) este dublată de una mult mai acerbă de parvenire în […]
Când vezi un titlu ca „Anatomia unui clișeu”, te gândești că, aflat într-o criză de inspirație, autorul a ales aproape la întâmplare trei cuvinte a căror alăturare sună bine, chiar cool dar, deși pare că […]
Între piesele clasice, thrillerele polițiste în general și cele scrise de Agatha Christie în special au un specific aparte. Oricât s-ar da regizorul și scenaristul peste cap să vină cu ceva nou, eventuala lor reușită […]
Știți, desigur, senzația aia mișto când ai avut un coleg de școală care a ajuns actor, te întâlnești cu el la mall din pură întâmplare după niște ani buni, el te întreabă într-o doară dacă […]
Trebuie să știți că m-am apucat să scriu acest text după ce am văzut de 6 ori spectacolul, în decurs de 3 ani (dintre care un an și jumătate a fost relaș pandemic, adică nu […]
Cabaret, la Odeon Un nou spectacol „de autor” marca Răzvan Mazilu, care semnează regia, coregrafia și costumele. L-am văzut prin noiembrie, dar n-am apucat să scriu nimic atunci pentru că la prima strigare epuizasem deja […]
În mica sală a Teatrului de Artă e semiîntuneric. Atmosferă, chestii, să vezi mai bine rozul. Cum care roz? Rozul vieții. La vie en rose, n’est pas? Câteva spoturi sunt concentrate undeva în mijlocul scenei, […]
Vă povestesc azi despre un spectacol din a doua categorie. Ar merita aplauze chiar și numai pentru curajul de a se încadra aici. Dar veți vedea, motive sunt mult mai multe! Mihai Mălaimare, căci despre […]
După spectacol i-am felicitat pe actori, cu toată sinceritatea, mi se păruse că au jucat impecabil, mai ales Tudor Cucu Dumitrescu, despre care eu aș fi zis că e încă necopt pentru un rol atât […]
Răspunsul, pe puncte, în cele ce urmează: Traducerea lui George Costin este impecabilă, făcând să sune foarte cool – în accepțiunea actuală și locală a termenului – niște replici scrise peste ocean, cu mai bine […]
Pentru publicul larg, livratorii răspund unei comodități, transformată în nevoie obiectivă de când cu pandemia. Stai acasă, sau la birou, accesezi o aplicație, alegi ce vrei, plătești cu cardul și în câteva zeci de minute comanda […]
Ca un spectacol de o asemenea magnitudine (ușor exagerat termenul, dar exprimă perfect entuziasmul meu post-vizionare) să se poată întâmpla pe o scenă din România, este nevoie de câteva ingrediente esențiale. În primul rând, e […]
Și oricum, eu nu sunt critic, ci doar cronicar „după ureche”, nu despic firul dramatic în patru, ci le recomand oamenilor spectacole care (nu) merită să fie văzute. De aceea nici nu intru în amănunte, […]
Trecu si pandemia, scăparăm de infern Mai trebuia să iasă țidula din guvern Și iată că au spus-o, la știri, la ora patru, Că în sfârșit românul poate merge la teatru. Cu mască, fără […]