Temu și Shein, magazinele online cu de toate, luate în vizor de ANPC. Comisarii îi sfătuiesc pe consumatorii din București și din țară să fie atenți când dau comenzi

24 apr. 2024
2316 afișări
Temu și Shein, magazinele online cu de toate, luate în vizor de ANPC. Comisarii îi sfătuiesc pe consumatorii din București și din țară să fie atenți când dau comenzi
Temu și Shein, magazinele online cu de toate, luate în vizor de ANPC. Comisarii îi sfătuiesc pe consumatorii din București și din țară să fie atenți când dau comenzi | Foto simbol: Freepik

ANPC face verificări pe site-urile de cumpărături Temu și Shein. Comisarii îi sfătuiesc pe consumatori să se informeze cu atenție înainte de a cumpăra orice produs.

De pe cele două magazine online chinezești, românii dau peste 10.000 de comenzi zilnic.

Temu și Shein, verificate de ANPC

ANPC a anunțat, marți, într-un comunicat de presă, că verifică site-urile de cumpărături și aplicații Temu și Shein, potrivit Digi24.

Acțiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianților, în relația cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esențial, comportamentul economic al acestora, respectiv potențiale încălcări ale legislației orizontale privind siguranța produselor și protecția consumatorilor (reduceri neautentice) și practici agresive – interfețe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure – selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar și alte aspecte (de exemplu, legate de siguranța produselor).

Comisarii ANPC îi sfătuiesc pe consumatorii care cumpără online de pe aceste site-uri să se informeze cu atenție înainte să achiziționeze un produs. Mai exact, să se intereseze mai bine cu privire la caracteristicile acestuia, prețurile afișate, costurile de livrare, informațiile despre comerciant sau modalitățile de plată disponibile.

Consumatorii români sunt sfătuiți să citească secțiunea „Termeni și condiții” a site-ului de pe care cumpără produse.

Înainte de achiziționararea unui produs, consumatorii trebuie să verifice dacă pe site-ul comerciantului există informații corecte și complete privind următoarele:

  • datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc.);
  • caracteristicile esențiale ale produsului;
  • prețul cu toate taxele incluse;
  • cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • modalitățile de plată și de livrare;
  • perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
  • existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

Dacă consumatorii întâmpină o problemă atunci când fac cumpărături online, ANPC recomadnă să încerce o rezolvare directă cu operatorul economic, pe cale amiabilă.

Dacă acest lucru nu funcționează, vă puteţi adresa Direcției de Soluționare Altenativă a Litigiilor din cadrul ANPC https://anpc.ro/ce-este-sal/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României. În cazul în care operatorul economic își are sediul social într-un alt stat european, vă puteți adresa Centrului European al Consumatorilor din România https://eccromania.ro, care vă ajută gratuit când aveți probleme de protecția consumatorului cu un produs sau un serviciu achiziționat dintr-un alt stat european, vă informează gratuit asupra drepturilor pe care le aveți în timpul unor călătorii în alt stat european și vă oferă sprijin gratuit dacă aveți o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluționării problemei.

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor spun că în cazul în care soluționarea nu este posibilă pe nicio altă cale, poate fi formulată o reclamație AICI, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României.

Românii dau, estimativ, peste 10.000 de comenzi zilnic pe cele două site-uri.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies