Telegondola de Bucureşti, respinsă din nou de Comisia de Urbanism

de:
25 oct. 2012
9 Afișari
Telegondola de Bucureşti, respinsă din nou de Comisia de Urbanism

Arhitecţii telegondolei au revenit miercuri în faţa Comisiei de Urbanism cu un proiect modificat pentru telegondola care ar urma să lege cartierele Pantelimon, Colentina şi Herăstrău. Faţă de varianta precedentă, acum staţiile din parcuri au fost mutate mai aproape de malurile lacurilor, pentru a limita ocuparea spaţiilor verzi, punct care a dus la respingerea proiectului la precedenta şedinţă a Comisiei în care a fost prezentat. 

Totuşi, acest lucru nu a fost de ajuns pentru ca telegondola să primească undă verde din partea membrilor Comisiei. Aceştia susţin că proiectul prezentat miercuri era incomplet şi neconvingător. „Designul (n.r. prezentat de arhitecţii proiectului) este necorespunzător pentru un proiect de importanţă atât de majoră. Este nevoie de o prezentare mai detaliată” a declarat Bogdan Bogoescu, membru în Comisia de Urbanism din Primăria Municpiului Bucureşti. 

„Trecerea telegondolei peste vilele de protocol din nordul oraşului e absurdă. Cum ar fi ca turiştii, împreună cu localnicii care îşi cară paporniţele de cumpărături să se uite de sus în curţile vilelor de protocol. De asemenea, e o discrepanţă între felul în care vor arăta cu adevărat stâlpii şi modul cum sunt reprezentaţi în ilustraţii”, a punctat Dan Marin, membru în Comisia de Urbanism şi unul dintre cei mai vehemenţi critici ai proiectului în forma actuală. El a continuat spunând că telegondola riscă să strice peisajul natural din parcul Plumbuita.

Deşi în marea majoritate membrii Comisiei de Urbanism au confirmat utilitatea proiectului, aceştia s-au opus acordării unui aviz pentru că nu au putut analiza impactul său asupra mediului şi reliefului urban. Astfel, rămâne ca realizatorii proiectului să revină în faţa comisiei cu un proiect refăcut, mai clar.

Telegondola ar urma să facă legătura între zonele Şoseaua Pantelimon, Şoseaua Colentina şi Sectorul 1, zona parcului Herăstrău de pe teritoriul sectoarelor 1 şi 2. Instalaţia pe cablu se va întinde pe un traseu de 10 kilometri, urmând să aibă şase staţii, iar înălţimea stâlpilor va fi de 85 de metri, după cum B365.ro scris aici. Telegondola ar urma să aibă atât funcţie de agrement cât şi cu funcţie de transport public, pentru a fluidiza circulaţia aglomerată din zona de nord a oraşului. 

Studiu de inserţie şi impact peisagistic executat de firma proiectantă în urmă cu un an. CLICK pentru imaginea mare.

Proiectul telegondolei a mai fost prezentat în faţa Comisiei Tehnice de Urbanism de pe lângă Primaria Capitalei şi în octombrie 2011. Atunci, membrii Comisiei nu au avizat telegondola, considerând că este un proiect politic şi că afecteaza spaţiile verzi din parcuri şi un monument de importanţă naţională – Parcul Herăstrau. Totuşi, în luna februarie a acestui an, un studiu pentru parcurile Plumbuita şi Herăstrău, solicitat de Comisia de Urbanism, a arătat că telegondola poate trece pe deasupra monumentelor istorice întâlnite pe traseu, fără să pună în pericol protejarea şi conservarea acestora.

Studiul interzice dispunerea de reclame sau alte forme de publicitate pe exteriorul cabinelor de transport precum şi amplasarea stâlpilor de susţinere în situri arheologice clasate. De asemenea, studiul recomandă să fie făcut un studiu asupra culorii şi texturii cabinelor astfel încât în „deplasarea acestora să nu se creeze un contrast de culoare, strălucire sau textură cu mediul”. 

Parcul Herăstrău a fost din nou invocat ca motiv pentru neacordarea avizului de către Comisia Naţională a Monumentelor Istorice, din cadrul Ministerului Culturii, în luna martie a acestui an. Comisia a propus modificarea traseului telegondolei între Ambasada Chinei şi Piaţa Presei, astfel încât Lacul Herăstrău să fie ocolit pe la Nord, urmând ca proiectul să revină apoi în faţa Comisiei pentru avizare. 

Costul proiectului este de aproximativ 20 de  milioane euro, iar finanţarea va fi asigurată din fonduri europene.

După cum susţin specialiştii, traseul complet va putea fi străbătut prin aer, de la un capăt la altul, în cel mult jumătate de oră. Potrivit ultimul plan stabilit de proiectanţi, telegondola va avea o capacitate de transport de 1.500 de persoane pe oră, adică echivalentul a 15 autobuze RATB, viteza medie de transport propusă fiind de circa 5 metri pe secundă.

După obţinerea avizului Comisiei de Urbanism, proiectul trebuie aprobat în Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi apoi poate fi începută procedura de licitaţie.

Cookies