Ţeapă marca Premium Holidays şi AliBaba: Vacanţă în stradă pentru turiştii bucureşteni în Turcia

de:
06 sept. 2011
3 afișări
Ţeapă marca Premium Holidays şi AliBaba: Vacanţă în stradă pentru turiştii bucureşteni în Turcia

„Turiştii au reclamat că hotelul la care au fost cazaţi le-a pus în vedere să elibereze camerele pentru că a primit bani doar pentru o anumită perioadă a sejurului, mai puţin o zi sau două la final. Ulterior, agenţia de la Bucureşti a transmis voucherele respective, dar au fost probleme la întoarcere în ţară pentru că nu s-a asigurat transportul cu o cursă charter, aşa cum se preciza în contract”, a explicat Constantin Cerbulescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), marţi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Acesta a adăugat că agenţia de turism Premium Holidays a fost amendată cu suma de 15.000 de lei deoarece nu a respectat clauzele stipulate în contract. „Agenţia avea mai puţine obligaţii decât drepturi care le reveneau consumatorilor”, a comentat Cerbulescu.

Oficialii ANPC au precizat că amenda de 15.000 de lei a fost dată pentru că firma Premium Holidays a împiedicat controlul comisarilor de la Protecţia Consumatorilor şi pentru că delegatul agenţiei de turism nu s-a prezentat la sediul instituţiei în urma invitaţiei lăsate de autorităţi.

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a anunţat sâmbătă că orarul mai multor curse charter pentru vacanţele în Antalya (Turcia) ale turiştilor ar putea fi perturbate şi în perioada următoare, ca urmare a dificultăţilor pe care le întâmpină touroperatorul Premium Holidays din cauza problemelor financiare ale partenerului său turc. ANAT a anunţat că lucrează în coordonare directă cu companiile aeriene ce urmau să asigure zborurile charter, şi împreună cu alţi touroperatori, care analizează posibilitatea preluării pasagerilor pe alte curse charter, pentru a reduce la minim riscul afectării vacanţelor acestora.

Ce alte „surprize” au mai avut bucureştenii în concediu

Vacanţele în străinătate au dat bătăi de cap bucureştenilor, atât în sezonul cald cât şi iarna, cele mai multe probleme reclamate vizând majorarea preţului excursiei cu doar câteva zile înainte de îmbarcare ori cazarea la un hotel inferior în privinţa numărului de stele, fără a se acorda despăgubiri turiştilor. În plus, unii bucureşteni s-au plâns că au fost puşi să plătească diferite bilete la muzee deşi agenţia de turism se angajase să le suporte prin contract, fiind incluse în preţul final al pachetului turistic. Alţi turişti au atras atenţia autorităţilor că au fost cazaţi la hoteluri „mai luxoase”, motiv din care au fost obligaţi să plătească în plus câteva sute de euro.

În numai patru luni, 50 de locuitori din Capitală s-au plâns comisarilor de la Protecţia Consumatorului Bucureşti că planurile de distracţie le-au fost date peste cap când au ajuns la destinaţie peste hotare. Numărul celor nemulţumiţi este însă mult mai mare dacă ţinem cont de faptul că puţini turişti mai merg să facă reclamaţie, la întoarcerea în ţară. Problema a fost semnalată, marţi, şi de preşedintele ANPC care a adresat rugămintea bucureştenilor de a aduce la cunoştinţa instituţiei problemele pe care le întâmpină în concediu. „Nu trebuie să se meargă pe principiul că dacă mi-am rezolvat problema mea nu vreau să mai reclam. Ca să ne sesizăm trebuie să ştim şi noi numărul turiştilor nemulţumiţi de un anumit serviciu”, a conchis Cerbulescu.

În patru luni de raportare, comisarii din Capitală au efectuat un număr de 47 de acţiuni de control la agenţiile de turism reclamate şi au aplicat 15 amenzi contravenţionale în valoare de 50.000 de lei.

Cookies