„Teambuilding” sau cearta care nu se mai termină pe Facebook. Regizorul Tudor Giurgiu: Zău că nu văd unde e problema

09 ian. 2023
220 Afișari
"Teambuilding" sau cearta care nu se mai termină pe Facebook. Regizorul Tudor Giurgiu:  Zău că nu văd unde e problema

Filmul „Teambuilding” a provocat – și încă o mai face – una dintre cele mai aprige dezbateri, mai ales în social media. Mai ales pe Facebook. Când zici că s-a terminat tot ce era de zis, mai apare un status, de regulă ofuscat.

Aparent, numărul chestiunilor de luat în discuție e nelimitat, dar două sunt dominante: chestiunea râsului și chestiunea înjurătorilor din „Teambuilding”. Nu merge să zici „Fraților, eu n-am râs, că nu-i genul meu de umor, plus că am avut o zi mai proastă și nu mi se lega”, că imediat se năpustește cineva care a râs și zice că ești închipuit bățos, snob de Facebook. Și viceversa e la fel: dacă ai râs, dau năvală apostolii „umorului calitativ” (orice-o fi însemnând asta) și te fac de ocară: „Cum adică să râzi la Așa Ceva”? („Uite-așa, pur și simplu” nu pare să fie un răspuns acceptat)

La fel și cu înjurăturile. Practic, taberele par ireconciliabile, dar acesta este doar un aspect. Un altul, ceva mai subtil (dar nu foarte), ar fi acela că ești cumva dator să ai o opinie despre film. Asupra unora este exercitată o presiune interioară, altora li se cere explicit să spună ceva despre Teambuilding.

„Teambuilding” și milionul de spectatori plătitori la cinema

Din categoria celor cărora li se cere insistent o părere despre film este și regizorul Tudor Giurgiu, după cum povestește el însuși, într-o postare pe Facebook:

Un prieten mă somează amical să-mi clarific poziția: pro sau contra Teambuilding. Pare o situație fără ieșire, efectiv nu am de ales. Io cred că e de bine. E moment istoric – după aproape 30 de ani, un film românesc face 1 milion de spectatori plătitori la cinema. Aici ar trebui să se termine orice discuție. Matei Dima, Cosmin Nedelcu, Alex Cotet și toti cei din echipa lor și-au propus să facă un film de public, să dea o lovitură de box-office, apelând la tot arsenalul de rigoare al genului. 

Regizorul vorbește despre efortul impresionant pe care îl presupune un asemenea proiect și, în final, despre nevoia de diversitate, inclusiv cinematografică.

«Teambuilding» a devenit cel mai de succes film românesc din ultimii 30 de ani după lansarea sa în cinematografe pe 30 septembrie, comedia regizată de Matei Dima, Cosmin Nedelcu (Micutzu) și Alex Coteț generând încasări de 23,16 milioane de lei până la încheierea anului.(…)  E foarte  bine că avem și filme comerciale de succes, după cum e de apreciat că filmele românești de autor continuă să fie căutate și vândute pe plan internațional. România era cam singura țară din regiune unde filmele autohtone se regăseau rar în clasamentele de final de an și diversitatea de genuri sau de conținut era non-existentă. 

„Gusturile nu se discută, există telecomandă dacă vreți să schimbați filmul”

Tudor Giurgiu mai spune că, în rest, totul e o chestiune de gust:

Altfel, gusturile nu se discută, există telecomandă dacă vreți să schimbați canalul (sau filmul). Platformele de streaming, de la cele mari până la boutique-ul nostru de la TIFF Unlimited, au o ofertă generoasă pentru toate gusturile. Zău că nu văd unde e problema…  PS Da, ar fi tare de tot dacă următoarele filme comerciale ar propune povești tot mai bine închegate, mizanscene și filmări mai deștepte care să iasă din zona care funcționează pe YT. Mai e de lucru, asta e clar.

Acum, că dezbaterile despre Teambuilding sunt pe sfârșitelea, e loc pentru păreri despre Romina, filmul la care oamenii chiar s-au bătut, la propriu, în sala de cinema.

 

Cookies