Taxi în București. Tot mai puțini taximetriști autorizați în Capitală, în era ridesharing-ului. Sub 10% din autorizații acordate, în lipsă de aplicanți

28 iul. 2022
945 Afișari
Taxi în București. Tot mai puțini taximetriști autorizați în Capitală, în era ridesharing-ului. Sub 10% din autorizații acordate, în lipsă de aplicanți

Primăria Capitalei a atribuit, până în iulie 2022, 126 de autorizaţii de taxi transportatorilor care au îndeplinit condiţiile de participare, sub 10% din numărul total de autorizații existente în cadrul procedurii lansate în acest an.

Au mai rămas neatribuite 1.600 de autorizații, iar municipalitatea a decis să organizeze o a doua etapă a procedurii.

  • Găsiți mai jos avantajele/dezavantajele între șofer de taxi și șofer care alege să facă ridesharing, un posibil răspuns la numărul redus de doritori de autorizații de taxi din București.

„Au fost atribuite 126 de autorizaţii de taxi transportatorilor care au îndeplinit condiţiile de participare, în cadrul procedurii lansate de Primăria Capitalei în acest an, restul de cereri, în număr de 30, fiind respinse pentru neîndeplinirea condiţiilor de înscriere în procedură”, a declarat primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan.

El le-a reamintit celor interesaţi că pot depune în continuare cereri de autorizare, fiind lansată a doua etapă a procedurii de atribuire pentru un număr de 1.600 autorizaţii de taxi rămase neatribuite în Bucureşti. Nicuşor Dan a precizat că, dintre acestea, 50 de autorizaţii vor fi alocate pentru autovehiculele special adaptate persoanelor cu dizabilităţi.

Conform legii, autoritățile locale ar trebui să emită o autorizatie de taxi pentru fiecare 250 de locuitori. În București sunt, conform Planului de mobilitate urbană durabilă 2016-2030 Regiunea București – Ilfov, în termen de valabilitate un număr de 7162 de autorizatii de taxi.

La ultimul protest COTAR, confederația transportatorilor care reprezintă companiile de taxi, a ridicată problema numărului subdimensionat cu 3000 de autorizații din București, întrucât sunt mai mult de 1,8 mil de bucureșteni. ”S-a ajuns în situaţia în care activităţile de ridesharing au fost percepute ca o necesitate”, spuneau în 2019 reprezentanții COTAR.

Ce companii de taxi și ridesharing sunt în București

În București funcționează, în paralel, mai multe companii de taxi și de ridesharing. Printre companiile care au aplicație de taxi și care se găsesc în Google Play sunt:

Meridian Taxi – aplicația celor de la Taxi Meridian;
Cris Taxi București – aplicație taxi București deținută de Cris Taxi;
Taxi Dartex – aplicație taxi București și împrejurimi;
Taxi Leone – aplicație taxi disponibilă în București care permite plata cu cardul.
Star Taxi – aplicație în care prețul afișat îl vei plăti la destinație.

În paralel, în București funcționează mai multe companii de ridesharing care par să devină mai populare decât serviciul clasic de taxi. Companiile de ridesharind din București cunoscute sunt UBER, Bolt, Yango (servicii de taxi+ridesharing) și Free Now (Clever).

Diferențele dintre companiile de taxi și cele de ridesharing:

  • Taxiurile, obligate prin lege să fie „galbene”, în timp ce şoferii de „rideharing” pot avea orice fel de maşină, de orice culoare, însă trebuie să afișeze pe partea din față și spate a mașinii un banner cu numele companiei.
  • Taximetriştii nu au voie să practice tarif dinamic, în timp ce şoferii de „ridesharing” pot practica, fără a fi amendaţi.
  • Șoferii care fac „ridesharing” pot trimite sumarul cursei/așa numit bon-fiscal pe e-mail, în timp ce taximetriştii sunt obligaţi prin lege să dea bon fiscal şi să-şi schimbe casele de marcat periodic.
  • Șoferii de ridesharing nu sunt obligaţi să aibă casă de marcat.
  • Șoferii care fac ridesharing sunt obligați să aibă un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de Autoritatea Rutieră Română, în timp ce taximetriștii trebuie să aibă autorizație de taxi eliberată de Primăria Capitalei.

 

Îți recomandăm și:

Cookies