Cei ce vor cumpăra mașini second-hand ar putea plătii o taxă suplimentară pentru înmatricularea acestora. Tánczos Barna, a declarat că introducerea acestei taxe este susținută de primari.
Autoritățile locale susțin că majorarea taxelor pentru înmatricularea mașinilor vechi ar putea diminua presiunea pusă pe ele din cauza samsarilor care înmatriculează foarte multe autoturisme.
Ministrul Mediului a purtat discuții cu Asociația Municipiilor, Asociația Orașelor și Asociația Comunelor. În urma acestor discuții ce au durat două-trei ore verdictul asociațiilor a fost unul pozitiv. Se dorește implementarea unei taxe suplimentare care să descurajeze românii să mai cumpere și să înmatriculeze mașini second-hand.
Unul din primarii ce au fost prezenți la masa discuțiilor spunea că persoanele ce se ocupă cu vânzarea mașinilor pun o presiune foarte mare pe autoritățile locale. Aceștia depun cereri de înmatriculare pentru câte 40-50 de mașini, după cum a declarat ministrul pentru TVR.
Creșterea taxelor actuale nu este un lucru sigur la acest moment. Orice majorare a taxelor sau introducere a unei noi taxe trebuie să fie pregătită cu șase luni înainte, după cum este prevăzut de lege. Aceste schimbări nu pot fi aplicate de la o zi la alta. Luând în considerare susținerea pe care ministrul Mediului o are din partea primarilor, această taxă ar putea fi introdusă în perioada următoare.
La sfârșitul anului 2021, ministrul Mediului vorbea despre creșterea unor taxe pentru mașinile vechi, care poluează foarte mult. Această inițiativă a fost alimentată de faptul că în România există mult mai multe mașini second-hand, decât mașini noi. Pentru încurajarea cetățenilor să cumpere mașini noi, în defavoarea celor la mâna a doua, românii au la dispoziție programele Rabla și Rabla Plus. Cele două programe vor fi demarate în data de 4 februarie.
Comisia Europeană a impus statului Român ca până în 2026 să scoată din circulație un sfert de milion de mașini vechi și poluante.