„Taxarea corectă a locurilor de parcare din București e soluția”, spune primarul de la 6, Ciprian Ciucu. „Ori infrastructură pentru mașini, ori pentru pietoni”

23 iun. 2022
948 Afișari

Ciprian Ciucu consideră că pentru a remedia problema traficului din București, soluția nu este instituirea unei taxe auto în centrul orașului, ci tarifarea corectă a locurilor de parcare. De asemenea, edilul Sectorului 6 și președintele PNL București susține că este necesară o investiție masivă în transportul public.

Infrastructură pentru mașini sau infrastructură pentru pietoni

Ieri, 22 iunie 2022, a avut loc o dezbatere pe tema traficului sufocant din București în cadrul comisiei de transport a PNL București. Ciprian Ciucu a declarat că pentru a putea remedia această problemă, extrem de prezentă în oraș, soluția este o taxare corectă a locurilor de parcare.

Edilul Sectorului 6 a transmis că membrii PNL nu susțin introducerea unei taxe auto pentru centul orașului, ci aplicare unor taxe de parcare corecte.

De asemenea, Ciucu a declarat că își dorește să elibereze trotuarele de mașini, pentru le reda oamenilor.

Viziunea pe care o am după patru ani de Consiliu General și aproape doi ani de primar: îmi doresc un oraș pentru oameni, în special. (…) Dacă parchezi o mașină ieftină pe un trotuar, asta nu înseamnă că nu sunt costuri. Sunt costuri – de scădere a siguranței traficului, pentru că trebuie să ieși pe stradă ca să mergi, sunt costuri care țin de confort, sunt costuri care țin de estetică – că ne apasă și ne agresează orașul – costuri pe care le plătesc toți ceilalți, a declarat Ciprian Ciucu.

Președintele PNL și primarul Sectorului 6 spune că trebuie luată o decizie importantă. Mai exact, dacă bugetul va fi planificat pentru a dezvolta infrastructura pentru transportul auto sau pentru optimizarea infrastructurii pentru pietoni.

Sunt necesare investiții în transportul public din București

Ciprian Ciucu a subliniat și importanța undei investiții substanțiale pentru transportul public din București.

Să fie curat, să fie la timp, să fie predictibil, să fie bine conectat, să fie prioritizat. Și aș veni cu proiecte de transport alternativ, urmând să facem investiții în infrastructură mai degrabă în structura periferică, pentru a putea să lăsăm opțiunea oamenilor care vin în București să aibă unde să-și lase mașina”, a punctat liderul PNL București și primarul Sectorului 6.

La această dezbatere a participat și directorul STB, Adrian Criț. Acesta a declarat că susține dezvoltarea transportului public de suprafață și că o astfel de investiție reprezintă cheia viitorului.

Printre investițiile în infrastructura pentru pietoni pe care le propune Ciprian Ciucu se numără:

  • Creșterea capacității de transport public,
  • Crearea benzilor dedicate transportului public,
  • Transformarea piațetelor în spații pietonale,
  • Crearea benzilor speciale pentru biciclete,
  • Parcări la marginea orașului.

Acestea ar ajuta la crearea unui transport în comun rapid, bine interconectat, suficient și ieftin pentru bucureșteni.

Florin Brita, primarul Municipiului Oradea, a relatat că după implementarea unor astfel de soluții, de către administrația pe care o conduce, fața orașului a fost schimbată. Aceeași situație se întâlnește și în Cluj.

De asemenea, Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, a subliniat și necesitatea dezvoltării infrastructurii în zonele de intrare în București. Astfel, cei ce vin în oraș cu mașina ar putea fi preluați rapid de transportul în comun și ar lăsa mașinile în parcări.

Cookies