Sute de străzi din București și mai multe localități din Ilfov sunt și în prezent neasfaltate. „Când plouă e dezastru”

23 apr. 2023
409 Afișari
Sute de străzi din București și mai multe localități din Ilfov sunt și în prezent neasfaltate. „Când plouă e dezastru”
Sute de străzi din București și mai multe localități din Ilfov sunt și în prezent neasfaltate. „Când plouă e dezastru”. Sursa foto: Facebook - Apă Ilfov

În București și în Ilfov, încă există străzi care nu sunt asfaltate, pline de gropi și de noroi și sunt cu sutele. La nici 50 de metri de KM0 și de centrul Capitalei, un exemplu potrivit pentru această situație este Strada Mavrogheni Nicolae, care se află într-o stare de degradare. Bucureștenii și turiștii evită această zonă din cauza gropilor, a prafului și a bălților.

Sute de străzi sunt neasfaltate în București și în Ilfov

În cartierul Henri Coandă, aflându-se jumătate pe teritoriul Sectorului 1 și jumătate pe cel al orașului Voluntari din județul Ilfov, în jur de 20 de străzi nu sunt asfaltate, conform G4Media.ro. Panourile de pe șantier arată că acestea ar fi trebuit să fie asfaltate de către autorități acum patru ani.

În urmă cu doi ani, conform unor statistici, în București se aflau peste 60 de străzi neasfaltate, iar în cartierele recent construite în mai multe localități din Ilfov sunt sute.

De asemenea, s-au făcut și multe încurcături care au revoltat locuitorii. Un bun exemplu este cel al unui cartier exclusivist din Mogoșoaia, județul Ilfov. După ce străzile au fost asfaltate, acestea au fost complet distruse pentru a se trage utilitățile.

Când plouă e dezastru. Nu mai există asfalt, totul e fărâmat, e numai noroi peste tot. Înţeleg că faci o lucrare, dar după, te ocupi şi de reabilitare. Este mult praf, ne rupem maşinile peste tot, ce să zicem, dezastru complet, a fost declarația unui cetățean făcută pentru G4Media.ro care locuieşte pe Strada Livezilor.

Pentru lucrările de reabilitare nu se respectă normele de urbanism

Specialiștii în administrație publică au fost consultați de G4Media.ro. Aceștia au explicat că primăriile emit autorizații de construire fără a respecta normele elementare de urbansim, dar și din alte cauze.

Localităţile s-au extins, populaţia a crescut, resursele au rămas aceleaşi sau puţin mai mari, însă insuficiente pentru a putea acoperi toate nevoile localităţilor. Nu putem ignora şi un alt aspect, sunt oameni care s-au mutat din Bucureşti în Ilfov, dar nu şi-au mutat şi domiciliul, şi atunci nu există interes electoral.

Pentru Bucureşti, eu nu găsesc nicio explicaţie de ce astăzi avem străzi neasfaltate. Nu poate exista nici explicaţia lipsei de resurse, nici a lipsei de proprietate, poate doar alte chestiuni tehnice pe care nu le vedem astăzi, dar altfel nu există explicaţii pentru astfel de situaţii în Bucureşti, a explicat pentru G4Media.ro, Dragoş Dincă, prof. univ. Administraţie Publică, SNSPA.

Pe teritoriul României, 18 kilometri de drumuri naționale, 1.428 km drumuri judeţene şi peste 6.568 de km de drumuri comunale nu sunt asfaltate, potrivit celor mai recente statistici ale Institutului Naţional de Statistică (INS).

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies