ARHIVA B365

Sute de sancţiuni pentru abuzurile băncilor: Cum îşi păcălesc clienţii

Printre amenzile semnificative acordate de ANPC se numara o sanctiune in valoare de 40.000 de lei acordata in Bucuresti pentru nerespectarea prevederilor OUG 50 privind contractele de credit pentru consumatori, scrie ziare.com.

Potrivit reprezentantilor institutiei, ANPC a primit 6.084 de reclamatii despre banci si IFN-uri, principalele aspecte reclamate fiind urmatoarele: nerespectarea clauzelor contractuale, neinscrierea in contractul de credit a tuturor comisioanelor, redactarea contractelor intr-o forma necorespunzatoare, existenta clauzelor abuzive, perceperea de comision de risc, neinchiderea conturilor solicitate, informare incompleta si/sau incorecta.

De asemenea, clientii au mai mentionat: eliberarea de card cu intarziere, blocarea contului, modificarea datei de plata scadenta, neeliberarea documentului de stingere a obligatiilor de plata, neeliberarea graficului de rambursare, lipsa unei copii a contractului, refuzul reesalonarii, marirea ratei lunare de credit, popririle abuzive pe salariu/pensie, functionarea defectuoasa a ATM-urilor, refuzul de creditare, neacceptarea de monede la plata facturii la ghiseu, tratamentul preferential la ghiseu pentru clientii bancii fata de nonclienti.

Din totalul reclamatiilor ce vizau bancile si institutiile financiare nebancare inregistrate in perioada 2012-31 august 2013, aproximativ 40% dintre acestea s-au dovedit intemeiate in urma cercetarii documentelor si la operatorul economic controlat, precizeaza ANPC.

De asemenea, institutia sustine ca reclamatiile pentru domeniul bancar sunt mai putine in 2013 fata de aceeasi perioada a anului anterior si ca exista o usoara crestere pentru reclamatii IFN-uri in 2013, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2012.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button