Sute de copii din S6 au sunat, anul acesta, la 119. Care sunt cele mai frecvente motive pentru care cer ajutor la „Telefonul Copilului”

25 aug. 2022
405 Afișari
Sute de copii din S6 au sunat, anul acesta, la 119. Care sunt cele mai frecvente motive pentru care cer ajutor la „Telefonul Copilului”
Sute de copii din S6 au sunat, anul acesta, la 119. Care sunt cele mai frecvente motive pentru care cer ajutor la „Telefonul Copilului” | Sursă foto: PS6

Peste 400 de apeluri au făcute, de la începutul anului 2022, la numărul unic de urgență 119 – Telefonul Copilului – în Sectorul 6.

Peste 400 de copii, din S6, au sunat anul acesta la „Telefonul Copilului”

Numărul unic de urgență 119 a fost lansat, la nivel național, în luna ianuarie 2022. Acesta este un număr dedicat copiilor ce se află în situații vulnerabile și care poate fi apelat în mod gratuit.

Această linie are scopul de a asigura asistență rapidă sau imediată în situațiile în care viața, sănătate sau integritatea unui copil sunt puse în pericol.

La acest număr pot apela și persoanele ce cunosc situațiile unor minori care sunt:

  • Abuzați,
  • Exploatați,
  • Neglijați,
  • Pierduți, etc.

La „Telefonul Copilului” răspund consilieri din cadrul direcțiilor de Asistență Socială și Protecția Copilului. Atunci când situația impune, angajații DGASPC fac apel la poliție.

Cele mai frecvente situații pentru care s-a apelat la acest număr

Primăria Sectorului 6 a transmis și care sunt cele mai întâlnite situații în care cei mici au considerat că este necesar să sune la numărul de urgență 119.

Un număr mare de copii au sunat doar pentru a primi consiliere psihologică, sau pentru că voiau sfaturi și informații. Alții au sunt pentru a anunța că i-au certat părinții sau ca nu sunt lăsați afară la joacă.

Cu toate astea, au fost făcute și apeluri ce informau despre copii care:

  • Erau neglijați,
  • Erau abuzați,
  • Au fost găsiți pe stradă.

Din cele peste 400 de apeluri efectuate la 119, pentru 23 de situații echipele DGASPC Sector 6 au intervenit de urgență pe teren. Din acestea, pentru 3 copii ce se aflau în situații de risc și pericol iminent, a fost instituită măsura de plasament în regim de urgență.

Cei mici sunt încurajați să apeleze acest număr de telefon atunci cânt simt că sunt abuzați sau când sunt victime ale violenței, de orice fel.

„Telefonul Copilului” este disponibil oricând, atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte.

Cookies