LA MINE-N CARTIER

Sute de bucureşteni, lăsaţi frecvent pe întuneric, din cauza reţelei vechi

Locatarii din zona Gării de Nord sunt disperaţi că, din cauza suprasolicitării reţelei vechi de zeci de ani, curentul se întrerupe foarte des.

Au fost întreruperi frecvente de curent, mai ales în zilele alea caniculare. Se încingea reţeaua şi se întrerupea curentul electric aproape în fiecare zi, aproape toată ziua. Ajunsesem la disperare. Se oprea şi noaptea. De pe la 20.00 stăteam pe întuneric. Era cumplit. Mai dădeau drumul câte 5 minute şi iar se întrerupea şi asta era moarte curată pentru frigider. Nu ştiai când să-l scoţi din priză, când să-l bagi la loc. Când am dat telefon ni s-a spus că reţeaua nu mai face faţă pentru că s-au deschis multe bănci, magazine, toate au dat drumul la aer condiţionat şi reţeaua nu avea putere, nu era pregătită pentru atâtea fire. Trebuie schimbată reţeaua şi updat-ată la noile condiţii. Din cauza întreruperilor frecvente de curent am avut probleme anul trecut sau acum doi ani. Atunci mi s-a stricat frigiderul, dar nu am făcut cerere de despăgubire pentru că practic o făceam degeaba. E prea multă birocraţie şi deranj şi nu s-a stricat motorul, ci s-a ars termostatul. Dar acum, când au fost întreruperile astea nu am avut probleme nici cu calculatorul, nici cu televizorul. Din câte ştiu n-a făcut nimeni cerere de despăgubire, nici cel cu magazinul alimentar. El are un generator şi îl folosea de fiecare dată când se întrerupea curentul electric pentru că are mezeluri şi carne şi nu îşi permitea să le lase să se strice. Când veneam acasă şi auzeam generatorul duduind îmi dădeam seama că s-a oprit curentul”, spune una dintre locuitoarele din zonă.

Potrivit bucureştencei, deşi s-au plâns în nenumărate rânduri de problemele pe care le au cu curentul electric, cei care locuiesc pe Calea Griviţei nr. 142 nu au făcut reclamaţii, ci s-au oprit doar la ameninţări. „La telefon oamenii i-au ameninţat pe cei de la Enel că o să-i reclame, au făcut scandal, dar cert este că nu am auzit pe nimeni care să fi făcut ceva scris. Toţi zic că fac, că-i reclamă, dar se dă drumul la curent şi se uită şi decât să te deranjezi, mai mare daraua decât ocaua. Eu am înţeles situaţia, că reţeaua este foarte veche şi trebuie schimbată şi într-adevăr nu mai face faţă la atâta solicitare. Când e caniculă merg aparatele de aer condiţionat la bănci şi la magazine, dar şi în casele noastre. Nu putem sta fără ele pentru că ne sufocăm în casă că-s nişte călduri infernale. Iar magazinele astea care au produse alimentare trebuie să ţină în priză şi frigiderele şi aparatele de aer condiţionat pentru că li se strică mâncarea„, a explicat femeia.

Oamenii se plâng că, din cauza întreruperilor frecvente de curent electric, li se strică mâncarea în frigidere şi nu pot folosi aparatele de aer condiţionat. Şi magazinele de la parterul blocurilor au întâmpinat aceeaşi problemă din cauza întreruperilor frecvente de curent electric, vreme de mai multe ore. „Acum vreo trei săptămâni (n.r. – 12 iulie) se întrerupea curentul şi de câte 3-4 ore pe zi. Au fost probleme cu frigiderul pentru că a stat foarte mult în stand by şi fiind cald s-a dezgheţat mâncarea„, a spus o altă locuitoare din zonă.

În prezent, reprezentanţii Enel Distribuţie Muntenia spun că au modernizat postul de transformare şi urmează să înlocuiască cablurile subterane din zona Gării de Nord. „În acest moment se desfăşoară procedura de obţinere a autorizaţiei ce permite realizarea lucrărilor de înlocuire a cablurilor subterane care deservesc zona delimitată de Calea Griviţei 142 – Gheorghe Duca 1-11, Petre Poni şi Pandele Tarusanu. Compania noastră a realizat deja modernizarea postului de transformare aferent. Cablurile respective au o vechime de peste 50 de ani, astfel încât, în perioadele cu un consum de electricitate ridicat, în speţă în timpul perioadelor cu temperaturi extreme, se înregistrează deranjamente în zona menţionată. Astfel, în aceste situaţii intervenim pentru repararea cablurilor aferente şi a deranjamentelor apărute, conform standardului de performanţă„, au declarat reprezentanţii Enel Distribuţie Muntenia, pentru B365.ro.

Întrebaţi de reporterii B365.ro dacă au primit cereri de despăgubiri pentru daune produse aparaturii electrocasnice, oficialii Enel Distribuţie Muntenia spun că până în prezent nu au identificat cereri de despăgubire ale clienţilor din zona Calea Griviţei. „Incidenţa mare a deranjamentelor a provocat în special deconectarea accidentală a abonaţilor, fără a se produce pagube asupra aparaturii electrocasnice„, au mai precizat reprezentanţii Enel Distribuţie Muntenia, pentru B365.ro.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button