Suspans pe Șantierul de la Linia 5. Optimismul lui Nicușor Dan îl anunța gata în câteva zile. Realitatea pare mult mai pesimistă: „E haos administrativ, se caută finanțare”

24 feb. 2025
644 afișări
Suspans pe Șantierul de la Linia 5. Optimismul lui Nicușor Dan îl anunța gata în câteva zile. Realitatea pare mult mai pesimistă:
Suspans pe Șantierul de la Linia 5. Optimismul lui Nicușor Dan îl anunța gata în câteva zile. Realitatea pare mult mai pesimistă: "E haos administrativ, se caută finanțare" | Sursa foto: Nicușor Dan - Facebook

În timp ce primarul-candidat Nicușor Dan este plecat prin țară în campanie electorală, direcțiile din primărie trebuie să găsească soluții pentru haosul administrativ, spun surse Gândul. PMB aproape că a abandonat proiecte foarte importante, precum lucrările de la tramvaiul 5, unde nu se mai alocă finanțare.

Lucrările de la linia 5 de tramvai ar fi trebuit să fie gata luna aceasta

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, promitea că lucrările de la linia 5 de tramvai vor fi finalizate în februarie 2025, însă luna februarie este gata, iar lucrările de aici sunt încă în desfășurare.

Acum, Primăria Capitalei pare că l-a abandonat pe antreprenorul care lucrează la tramvaiul 5, având în vedere că administrația are datorii de aproape 10 milioane de euro către acesta, scrie Gândul.

Potrivit surselor Gândul, Nicușor Dan ar vrea să obțină fonduri europene pentru acest proiect acum, după un an de la demararea lucrărilor.

Este un haos administrativ foarte mare. Primarul vrea să obțină finanțare acum, în acest stadiu, când lucrarea este foarte avansată. Nu înțelegem de ce nu s-au făcut documentele de dinainte să atribuie contractul. Iar acum, ca să obțină banii, lucrarea nu trebuie finalizată. Ca atare, proiectul de refacere a liniei 5 de tramvai va mai întârzia foarte mult.

Lucrările de reabilitare la linia 5 au început în februarie 2024, iar termenul de finalizare este februarie-martie 2025. Proiectul vizează înlocuirea șinelor vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri, pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare. Reabilitarea Liniei 5 de tramvai costă 140 de milioane de lei.

La începutul lunii iulie 2024, șantierul a fost blocat din lipsa banilor. Lucrările au fost reluate după aproximativ o lună, când Consiliul General al Municipiului București a votat o rectificare bugetară. „Sistare lucrări, lipsă finanțare” a fost anunțul făcut de antreprenor pe șantier, prin intermediul unor afișe.

În noiembrie 2024, primarul general a fost într-o inspecție pe șantier, unde a susținut și o conferință de presă, în cadrul căreia promitea că lucrările vor fi gata în termenul de 12 luni stabilit în contract.

Știți că au fost niște întârzieri date de faptul că noi nu am putut să plătim cred că două luni au fost, dar suntem optimiști că vom termina în termenul de 12 luni care este în contract.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies