ESENTIAL

Surpriză: Hingherii auto ies la vânătoare. Se ridică din nou maşinile într-un sector din Bucureşti

În februarie 2013, Consiliul Local Sector 3 aproba concesionarea serviciului de ridicare a maşinilor parcate ilegal, precum şi noul regulament după care să fie ridicate autovehiculele. În luna următoare, consilierii au revocat hotărârea de Consiliu Local pentru ca, după încă o lună, să revină asupra ei şi să o voteze din nou favorabil. 

Astfel, după o pauză de doi ani, primarul Sectorului 3 – Robert Negoiţă a decis să dea din nou liber la ridicările de maşini. Potrivit deciziei aleşilor locali, serviciul de ridicări auto urmează să fie concesionat unei firme private, pe o perioadă de cinci ani, iar firma care va câştiga licitaţia va lucra non-stop. 

Conform studiului de fundamentare care a stat la baza deciziei Consiliului Local Sector 3, Primăria se aşteaptă să fie ridicate câte cel puţin 20 de maşini pe zi, adică 600 de autoturisme pe lună. Pentru recuperarea lor, proprietarii ar putea plăti o taxă propusă de 607 lei fără TVA, pe lângă amenda pentru parcarea neregulamentară aplicată de poliţişti.

În sumă sunt incluse următoarele tarife: de ridicare auto – 192,66 lei, de transport – 385,32 lei şi de depozitare – 28,96 lei pe zi. 

Potrivit estimărilor administraţiei locale, activitatea de ridicare a vehiculelor parcate neregulamentar ar urma să genereze venituri de aproximativ 23 milioane de lei în cinci ani, perioada de valabilitate a contractului cu firma privată. Din aceşti bani, administraţia locală ar urma să încaseze de la firma de ridicări auto o redevenţă între 43.700 de lei în primul an şi 48.236 în al V-lea an.

Firma de ridicări auto va fi desemnată în urma unei licitaţii publice ce va fi organizată de Primăria Sectorului 3 în termen de aproximativ o lună. 

Unde se mai ridică maşini, în Bucureşti

Când a fost supus pentru prima dată la vot, proiectul de ridicare al maşinilor în Sectorul 3 a fost însă contestat de unii consilieri locali ai PDL care au acuzat lipsa de transparenţă a administraţiei locale. De asemenea, consilierul local PDL, Inocenţiu Voinea, a susţinut atunci că şoferii vor fi supuşi din nou abuzurilor practicate în urmă cu câţiva ani de către hingherii de maşini. „Vor sta la vânătoare în 2-3 locuri şi în altele, unde chiar merită, pe străduţele înguste, nici platformele nu vor putea intra. Peste 80% din ridicări vor fi făcute la vânătoare. Oare asta nu este o sursă de şpagă?”, s-a întrebat retoric Voinea.

Serviciul de ridicări auto a fost prestat până în aprilie 2011 de către compania Rosal ce aparţine familiei democrat-liberalului Silviu Prigoană. Atunci contractul, ce datează din mandatul fostului primar PDL Liviu Negoiţă, a expirat şi nu a mai fost reînnoit de administraţia locală.

În prezent, în Bucureşti se ridică maşini în sectoarele 1, 4 şi 6. Sectorul 2 a renunţat la serviciul de ridicări auto încă de acum un an, după ce contractul a expirat şi nu a mai fost reînnoit, iar Sectorul 5 nu a avut niciodată serviciu de ridicare de maşini. 

Maşinile abandonate pe stradă vor fi vândute

Consilierii locali ai Sectorului 3 au aprobat de asemenea şi un alt proiect care prevede ridicarea vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public. În acest caz, va fi întocmit un proces verbal de constatare şi va fi emisă o somaţie ce va fi afişată pe caroseria vehiculului prin care se solicită eliberarea locului în termen de 10 zile.

Dacă proprietarul nu va da curs somaţiei, acesta va fi amendat cu 1.000 până la 2.000 de lei. Dacă maşina nu va fi revendicată de nimeni, aceasta va fi vândută. Serviciul de ridicare a vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public va fi prestat, de asemenea, de o firmă privată desemnată în urma unei licitaţii publice.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button