SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ la Limba și Literatura Română, 2014

de:
18 feb. 2014
8 Afișari
SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ la Limba și Literatura Română, 2014

SUBIECTE ȘI BAREM SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ: B365.ro va prezenta, deîndată ce vor fi disponibile, subiectele și baremele de corectare de la SIMULAREA EVALUĂRII NAȚIONALE, la Limba și Literatura Română.

 Găsește AICI BAREM SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ la Limba și Literatura Română 

VEZI AICI SUBIECTELE LA LIMBA ROMÂNĂ LA SIMULAREA EVALUĂRII NAȚIONALE

SUBIECTUL I (42 de puncte) Citeşte, cu atenţie, textul: Câte culori au fost, o, Doamne, Şi-acum totul e alb, totul e alb – Până departe sub dealuri Zăpada sărută întinderile. Din cerul metalic aşteptăm fulgii, Ca să închid ochii şi să-i simt atingându-mi pleoapele – Dar unde mai merg când e seară Şi pe zăpadă urme nu se văd? Când eram copil era destul să privesc În preajma serii întinderi de zăpadă, Ca să aud urletele puştii ale lupilor Şi să-mi joace prin faţă năluci. Acum ştiu că lupul se teme de oameni, Mai mult decât arborii se teme – Dar ca şi-atunci, aş sta zile-n şir Privind mereu înzăpezitele câmpuri. Seara albastră – alb fără margini, Iată şi fulgii pe care îi aşteptam, Încremenire – doar timpul se duce departe, Însă urmele paşilor lui nu se văd pe zăpadă. (A.E. Baconsky, Zapada saruta intinderile) A. Scrie, pe foaia de examen, răspunsul pentru fiecare dintre cerinţele de mai jos: 1. Noteaza cate un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate: merg, destul, încremenire. 6 puncte 2. Precizează diftongii din următoarele cuvinte: Doamne, dealuri, mereu. 6 puncte 3. Selectează un epitet şi o repetiţie din textul dat. 6 puncte 4. Menţionează două trăsături ale genului liric prezentate în textul dat. 6 puncte 5. Prezintă, în 30-50 de cuvinte, semnificaţia versurilor: Câte culori au fost, o, Doamne, / Şi-acum totul e alb, totul e alb – / Până departe sub dealuri / Zăpada sărută întinderile. 6 puncte. B. Redactează o compunere de 150-250 de cuvinte, în care să-ţi exprimi opinia despre semnificaţia titlului poeziei Zăpada sărută întinderile de A.E. Baconsky.

SUBIECTUL al II-lea 36 de puncte Citeşte, cu atenţie, textul: Maramureşul este un ţinut de legendă situat în nordul României şi în centrul Europei. Denumit şi Ţara Lemnului, Maramureşul este un loc unde tradiţiile şi obiceiurile parcă stau în loc de peste 2000 de ani. […] Omul este, de asemenea, un element important în Maramureş. Este înţelept, caracterizat prin creativitate, simţ artistic, hotărâre şi curaj, un om de onoare şi fără frică. El a creat în acest spaţiu un loc unic cu o lege proprie nescrisă, o arhitectură aparte a spaţiului în care trăieşte, un port popular şi un folclor autentic. Inspiraţia izvorăşte din activităţile milenare ce privesc muncile câmpului, munca în pădure şi creşterea animalelor. Călătorul ce vizitează prima oară această zonă rămâne surprins să descopere oameni originali, care şi astâzi folosesc în activităţile lor multe din mijloacele şi uneltele folosite de strămoşii lor. Elementul care completează imaginea Maramureşului este relieful încântător, variat ca morfologie şi complex prin alcătuire. Personalitatea reliefului este data de o zona montana importanta prin altitudini ce depasesc 2000 metri, dealuri, podisuri si piemonturi si, in cele din urma, zone joase, depresiuni, lunci si campie. Deliciul locurilor este dat de peisaje unice presarate cu capite si clai de fan, cu paduri de foioase frumos pastelate toamna, cu panorame surprinzatoare si ierni geroase cu zapada ce creioneaza imagini desprinse parca din cartile de povesti. A. Scrie, pe foaia de examen, raspunsul pentru fiecare dintre cerintele de mai jos: 1. Formulează câte un enunţ în care să precizezi următoarele aspecte din textul dat: – zona geografică descrisă; 4 puncte – numirea a două forme de relief care se regăsesc în zona geografică descrisă; 4 puncte 2. Indică două trăsături ale locuitorilor din zona geografică descrisă. 4 puncte 3. Menţionează ce parte de vorbire este fiecare dintre cuvintele subliniate din secvenţa: Elementul care completează imaginea Maramureşului este relieful încântător, variat ca morfologie şi complex prin alcătuire. 4 puncte 4. Precizează funcţia sintactică a cuvintelor subliniate din secvenţa: Este înţelept, caracterizat prin creativitate, simţ artistic, hotărâre şi curaj, un om de onoare şi fără frică. 4 puncte 5. Transcrie fiecare propoziţie din fraza următoare, precizând felul subordonatei: În Maramureş există mulţi meşteri şi creatori populari, păstrători ai tradiţiilor şi secretelor meştesugurilor populare, care pot fi surprinşi la lucru în atelierele lor. 4 puncte 6. Construieşte o frază alcătuită din două propoziţii în care să existe o propoziţie subordonată predicativă, introdusă prin pronumele relativ „ce”. 4 puncte B. Redactează, în 80-150 de cuvinte, o scurtă naraţiune în care să prezinţi o întâmplare petrecută în timpul unei vizite reale/imaginare într-o zonă turistică. 12 puncte

 

Click pe imagini pentru rezoluţie maximă

Subiectul a fost structurat în două părți. La primul subiect, elevii au avut în față o poezie de patru strofe scrisă de Anatol E. Baconski, intitulată Zăpada sărută întinderile. Pe baza acestui text, elevilor li s-a cerut să găsească sinonime pentru mai multe cuvinte subliniate (merg, destul și încremenire), să precizeze diftongii din cuvintele Doamne, dealuri și mereu, să exemplifice un epitet și o repetiție din text, să menționeze două trăsături ale genului liric și să explice, în mai multe fraze, semnificația mai multor versuri.

În partea a doua a primului subiect, elevii au avut de compus un text de opinie despre semnificația titlului poeziei, pe structura textului argumentativ, încadrându-se în 150-200 de cuvinte.

Subiectul al doilea a adus în fața elevilor un text descriptiv despre cultură, tradiții și locuri din regiunea geografică Maramureș. Pentru a obține punctajul maxim, elevii au avut de rezolvat mai multe subpuncte în care să facă precizări, pe baza textului, despre zona geografică descrisă și formele ei de relief, dar și câteva exerciții gramaticale în care să specifice partea de vorbire a mai multor cuvinte dar și tipuri de propoziții subordonate.

În partea a doua a subiectului II, elevilor li s-a cerut să redacteze o scurtă narațiune despre o vizită într-o zonă turistică, în 80-150 de cuvinte.

Baremele de corectare vor fi făcute publice după ora 13.00, iar corectarea începe la ora 15.00.

După simulare, elevii nu au avut voie să iasă din clase cu subiectele şi au rămas în şcoală pentru a continua orele.

SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ la Limba și Literatura Română, 2014

SUBIECTE ȘI BAREM SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014. SIMULAREA LA LIMBA SI LITERATURA ROMANA. Simularea la Limba si literatura romana – Evaluarea Nationala 2014 – incepe la ora 9:00, iar accesul elevilor in sali este permis pana la ora 8:30. Timpul destinat rezolvarii subiectelor este de 2 ore din momentul primirii subiectelor de catre fiecare elev.

Supravegherea elevilor va fi facuta de un alt profesor decat cel care preda Limba si literatura romana, se arata in Procedura privind organizarea si desfasurarea simularii evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a si a simularii probelor scrise ale examenului de bacalaureat national, in anul scolar 2013-2014.

Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti precizeaza ca fiecare scoala „va asigura functionarea sistemelor de supraveghere video in salile de concurs”, pentru fiecare zi de simulare. De asemenea, „se va asigura monitorizarea video in sala de multiplicare a subiectelor, sala comisiei (la preluarea si numerotarea lucrarilor, repartizarea lucrarilor catre evaluatori), salile organizate pentru evaluarea lucrarilor scrise”.

SUBIECTE ȘI BAREM SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014. SIMULAREA LA LIMBA SI LITERATURA ROMANA. Elevii trebuie sa fie in sala de clasa in intervalul 8:00-8:30, cand vor fi distribuiti pe sali conform unei repartizari afisate pe usa fiecarei sali de clasa. Dupa ora 8:30, elevii de clasa a VIII-a care sustin simularea nu mai au drept de a parasi sala de examen pana la primirea subiectelor, si nu mai devreme de 10:30.

Repartizarea elevilor in salile de concurs se face in ordine alfabetica, cate 1 elev in banca. Elevii vor fi supravegheati de 2 asistenti, de alta specialitate decat Limba si literatura romana. „In cazul abaterilor, elevul poate fi sanctionat prin scaderea notei la purtare”, precizeaza ISMB.

Evaluarea lucrarilor scrise se face pe grupe de scoli, astfel incat profesorii de Limba si literatura romana sa nu evalueze lucrarile propriilor elevi, se mai arata in Regulamentul Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB).

SUBIECTE SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014. SIMULAREA LA LIMBA SI LITERATURA ROMANA. Fiecare lucrare va fi evaluata de o echipa de 2 evaluatori, iar echipele de evaluatori vor fi stabilite prin tragere la sorti. In cazul inregistrarii unor diferente mai mari de 1 punct intre cei doi evaluatori, ei vor discuta, in prezenta presedintelui de comisie, modul de acordare a punctajelor si vor cadea de acord asupra notei finale.

SIMULARE ȘI BAREM EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014. SIMULAREA LA LIMBA SI LITERATURA ROMANA. Evaluarea Nationala –CALENDAR SIMULĂRI

18 februarie 2014 SIMULARE LIMBA SI LITERATURA ROMANA – proba scrisa
19 februarie 2014 SIMULARE MATEMATICA – proba scrisa
20 februarie 2014 SIMULARE LIMBA SI LITERATURA MATERNA- proba scrisa
7 martie 2014 Afisarea rezultatelor

Cookies