BAZAR

Studiu UNICEF: Prietenii şi media au influenţe majore asupra adolescenţilor

„Este foarte important să înţelegem ce anume determină comportamentele adolescenţilor, ce îi motivează să ia o decizie sau alta – fie ea bună sau rea”, a afirmat Sandie Blanchet, reprezentantul UNICEF în România, la prezentarea studiului care a avut ca scop identificarea normelor sociale care influenţează comportamentele cu risc în rândul adolescenţilor, respectiv, consumul de alcool şi tutun, consumul de droguri şi iniţierea timpurie a vieţii sexuale.

Cercetarea a fost realizată în cinci oraşe din România – Bucureşti, Iaşi, Bacău, Cluj-Napoca şi Constanţa – şi a vizat adolescenţi şi tineri cu vârste între 10 şi 18 ani, notează ziarulring.ro.

În cadrul studiului, au fost urmărite identificarea şi analizarea normelor sociale care influenţează adolescenţii, formularea de recomandări bazate pe dovezi pentru crearea unor strategii eficace şi eficiente care să vizeze cele mai importante norme sociale ce influenţează adolescenţii, precum şi formularea unor recomandări privind indicatorii potriviţi pentru măsurarea impactului acestor strategii.

„Surprinzător, părinţii nu sunt un partener semnificativ de discuţie sau o sursă importantă de informaţii, ci, mai degrabă, prietenii şi media”, a spus sociologul Fidelie Kalambayi, precizând că şi şcoala „oferă puţine oportunităţi de discuţie şi informare”, acestea fiind luate foarte puţin în serios de adolescenţi.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button