Studiu: Tinerii postesc cu produse de patiserie, pate si dulciuri de post

de:
13 nov. 2013
7 afișări
Studiu: Tinerii postesc cu produse de patiserie, pate si dulciuri de post

Cei mai multi dintre cei sub 30 ani motiveaza nerespectarea acestui obicei prin faptul ca nu reusesc, nu rezista (aproape patru din zece) sau nu considera necesar (28%). Daca in randul persoanelor peste 30 de ani, problemele de sanatate pot fi o bariera in a tine post, in randul tinerilor acest motiv este foarte rar intalnit.

Postul Craciunului este tinut de 29% dintre tineri, iar 21% dintre acestia tin toate cele 40 de zile ale acestuia. Cei mai multi insa, 50%, tin Postul Craciunului miercurea si vinerea.
Motivatia de a tine post variaza intre credinta si detoxifierea organismului, insa pentru cei mai multi alegerea este de natura religioasa (65%). Spre deosebire de persoanele mai in varsta, tinerii sunt influentati si de familie, 12% obisnuiesc sa tina post pentru ca asa este traditia in casa. In cazul persoanelor peste 30 de ani, influenta familiei joaca un rol in pastrarea obiceiului doar pentru 5% dintre acestia.

Mai mult de jumatate (55%) dintre tinerii care postesc mananca mai des in timpul postului decat in alte perioade produse de patiserie de post (covrigi, placinte, merdenele, cornuri), procent mai ridicat fata de persoanele peste 30 de ani (39%). Alte alimente consumate intr-o masura mai mare in timpul postului si preferate in special de tineri sunt pateul de post (51%), dulciurile de post (46%) cum ar fi ciocolata, napolitane, biscuiti de post, halva si produsele din soia (38%).

Pentru 21% dintre tineri, a tine post este un obicei mai scump, intrucat in aceasta perioada cheltuie o suma mai mare de bani. In acelasi timp, jumatate dintre tineri nu simt vreo diferenta la buget in comparatie cu alte perioade.

Mercury Research este cea mai mare companie independenta de cercetare de piata din Romania. Prezenta pe piata din Romania din anul 1994, compania ofera solutii de cercetare adaptate domeniilor precum: bunuri de larg consum, retail, financiar-bancar, IT& C, media, sanatate, industria auto sau social.

Cookies