BAZAR

STUDIU: Care este cel mai comentat lanț de farmacii în mediul online și cum își atrage clienții

Astfel, dacă de regulă concursurile desfășurate pe conturile de Facebook ale brandurilor reprezintă principalul generator de conversații, se constată că efecte similare pot declanșa și campaniile de comunicare nou-lansate.

În intervalul 15 noiembrie – 17 decembrie 2014, Catena se distinge ca cel mai comentat lanț farmaceutic (820 mențiuni), deopotrivă prin concursul ce are ca premiu un laptop și campania de comunicare aflată în derulare.

În cazul Catena, comunicarea este menținută în proporție de 67% de către consumatori. Dintre aceștia, 20% au percepții negative în ceea ce privește campania de comunicare ce vizează regiunile istorice ale țării, reducerile comunicate ori adaosurile practicate de retailerul farmaceutic. Restul de 80% vin cu aprecieri pozitive vis-à-vis de campania mai sus amintită, personalul din farmacii, reducerile de preț, ofertele și produsele oferite. În plus, laptopul pus în joc de Catena pe pagina sa de Facebook a stârnit interesul onlinerilor, cu atât mai mult cu cât perioada de desfășurare a concursului se referă la cea premergătoare Crăciunului.

Catena își menține între 15 noiembrie – 17 decembrie 2014 trendul indentificat în ultimul interval de timp analizat (24 septembrie-7 octombrie 2014), comunicarea acoperind recomandări de produse, reduceri, prețuri promoționale și concursuri.

La rândul său, Dona numără în intervalul monitorizat aproape 300 de mențiuni, dintre care 82% aparțin consumatorilor. Aceștia sunt atrași mai ales de cele 4 concursuri cu premii: „Zâmbet pentru zâmbet”, „Grijă pentru grijă”, „365 de zile zâmbitoare” și concursul Cavit. Primesc foarte bine de asemenea și mesajele emoționale ale brandului, împărtășind lucrurile care îi fac fericiți ori idei de cadouri pe care le vor oferi cu ocazia sărbătorilor iernii.

Ca și în cazul Catena, Dona continuă trendul identificat în toamnă (mesaje referitoare la concursuri și recomandări de produse), venind în plus cu postări referitoare la reduceri și promoții, sfaturi de sănătate (remedii naturiste etc) și comentarii menite să strângă legătura emoțională cu fanii paginii.

Sensiblu se bucură de 290 de mențiuni în cele 4 săptămâni monitorizate, dintre acestea 92% aparținând consumatorilor. Concursul „Superstiții de Sfântul Andrei” strânge 65% din totalul acestora, comentariile reprezentând răspunsuri la întrebarea lansată în cadrul concursului, ale cărui premii constă în produse cosmetice. Restul mesajelor înregistrate reprezintă aprecieri ale publicului cu privire la produse din zona cosmeticelor.

Dacă în toamnă, SensiBlu se poziționa ca susținător al valorilor autohtone și al cauzelor sociale, în intervalul 15 noiembrie – 17 decembrie 2014, acesta vine cu o comunicare adaptată perioadei anului: ofertele lunii decembrie. Acestora li se adaugă sfaturile legate de sănătate și comunicarea aplicației Sensiblu, prin intermediul căreia clienții au acces rapid la ofertele companiei.

Premiile constând în produse farmaceutice atrag de asemenea publicul, Ropharma fiind brandul pentru care 80% din totalul mențiunilor înregistrate (215) le aparțin consumatorilor și fac referire la acest concurs. Dacă la ultima monitorizare, Ropharma se poziționa în online ca specialist în domeniul parafarmaceuticelor, trendul se menține și în preajma sărbătorilor, comunicarea brandului făcând referire la recomandări de astfel de produse, reduceri de prețuri și oferte speciale.

Așa cum era de așteptat, și în cazul Help Net cea mai mare pondere a mesajelor aparține consumatorilor: 78% din totalul de 205. Marea majoritate a acestora vizează concursul prin care fanii paginii sunt îndemnați să împărtășeasc în câteva cuvinte în legătură cu modul în care arată Crăciunul perfect. Comunicarea brandului este în continuare construită în jurul conceptului de prieten care își cunoaște publicul și îi este mereu alături cu sfaturi și recomandări ce țin de sănătate. În cazul Help Net, se disting și mențiuni aparținând mass media (10% din totalul celor înregistrate), acestea referindu-se la procesul de rebranding prin care compania aniversează 16 ani de existență și la lansarea conceptului economic de farmacie – Help Net Convenabil.

Brandul Centrofarm numără în luna monitorizată 140 de mențiuni, dintre care 82% generate de consumatori. Comentariile acestora sunt în procent de 90% pozitive și vizează aprecieri ale produselor comunicate de brand. Centrofarm se poziționează în continuare ca specialist în domeniul cosmeticelor, venind, pe lângă recomandări de astfel de produse, cu informații din zona medicală.

Fără vreun concurs în derulare în perioada monitorizată (15 noiembrie – 17 decembrie 2014), Belladonna strânge 100 de mențiuni, majoritatea fiind postări proprii pe contul de Facebook. Comunică deopotrivă cadouri și promoții destinate perioadei Crăciunului, recomandări de produse, sfaturi utile referitoare la sănătate și alimentație. În plus, mai este comunicat parteneriatul în cadrul proiectului „Copiii ocrotesc România! – Mic și ecologist” și participarea în calitate de sponsor la conferința „Mama și copilul”, organizată de Woman2Woman.ro.

Analiza a fost realizată cu ajutorul ZURF, instrument deținut de Exact Cercetare & Consultanță, ce monitorizează conversațiile din mediul online în timp real, oferind în același timp și un istoric al acestora. ZURF contribuie astfel atât la măsurarea impactului pe care temele de pe agenda zilnică le au în mediul online, cât și descoperirea trendurilor de comunicare din diferitele platforme (Facebook, Twitter, Youtube, forumuri, bloguri etc).


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button