Studiile pentru realizarea Canalului București-Dunăre-Marea Neagră, reluate. Sorin Grindeanu: Contractul are un câştigător

21 nov. 2022
1342 Afișari
Studiile pentru realizarea Canalului București-Dunăre-Marea Neagră, reluate. Sorin Grindeanu: Contractul are un câştigător
FOTO: Agerpres/ 2008

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat, luni, 21 noiembrie, că în prezent, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate privind continuarea lucrărilor pe Canalul Bucureşti-Dunăre are un câştigător. ”Procedura se află în faza soluţionării contestaţiilor iar anul viitor (2023) ar urma să fie semnat contractul”, a completat Grindeanu.

Chiar dacă lucrările la Canalul Bucureşti-Dunăre (începute în 1986) au intrat în conservare în 1989, proiectul nu trebuie lăsat să se degradeze iremediabil, a spus Grindeanu care a anunţat că a dispus o serie de controale pe traseul proiectului canalului navigabil Bucureşti-Dunăre, în urma sesizărilor cetăţenilor.

Ministrul Transporturilor a adăugat că Garda de Mediu, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier şi Compania Naţională Apele Române a aplicat amenzi în valoare totală de 532.500 lei. ”Au fost date amenzi de peste jumătate de milion de lei şi au fost aplicate 21 de sancţiuni firmelor care exploatează balast în zonă”, a scris ministrul pe Facebook.

Ministrul a mai spus că aceste controale au fost desfăşurate pe raza judeţelor Giurgiu, Ilfov şi Călăraşi, în baza unui protocol încheiat între Ministerul Transporturilor, Ministerul de Interne şi Ministerul Mediului.

”Statul român intenţionează să reia acest proiect care ar permite navelor fluviale să transporte mărfuri spre şi dinspre Bucureşti, ceea ce ar transforma Capitala României într-un important nod logistic naval”, a completat Grindeanu.

La șantier ar urma să lucreze peste 20.000 de oameni

Potrivit Caietului de Sarcini, Bucureștiul va avea două porturi, la Glina pe Dâmbovița și în localitatea 1 Decembrie pe Argeș.

Finalizarea proiectului prin care Bucureștiul va avea acces direct la Portul Constanța și fluvial (nu doar rutier și feroviar) și mai departe la orașele europene de pe Dunăre și la rețeaua de căi navigabile din Europa este necesară pentru că lucrările în care s-au investit 2,7 miliarde de Euro înainte de anii 90 sunt avansate, dar abandonate și în continuă degradare și vandalizare, arată Ministerul Transporturilor. Capacitatea totală a căii navigabile va fi de 24 mil. tone/an.

Autoritățile estimează că va fi cel mai mare proiect de investiții, cu 21.600 noi locuri de muncă în perioada execuției și 520 de angajați în perioada de exploatare.

Îți mai recomandăm și:

Cookies