Strategia de turism a Capitalei: izvoare termale, restaurante şi comunism

de:
22 oct. 2010
2 Afișari
Strategia de turism a Capitalei: izvoare termale, restaurante şi comunism

Asociaţia de Turism a Municipiului Bucureşti (ATMB) s-a lansat joi pe 21 octombrie la Târgul de Turism al României, cu un obiectiv clar: promovarea turistică a Capitalei. Pentru început însă se ocupă cu distribuirea gratuită a hărţilor Capitalei. Cel puţin asta era oferta de la standul asociaţiei amplasat la Târgul de Romexpo. Pentru cei dornici şi de puţin divertisment a fost amenajat lângă Pavilionul 1 de la Romexpo şi un cort unde au loc spectacole de teatru şi muzică. Pentru oferte concrete de turism în Bucureşti însă trebuie să mai aşteptăm până în primăvară.

„Turul restaurantelor”şi “Odiseea Bucureştiului comunist”

Unul din primele proiecte pentru promovarea turistică a Capitalei,  propus de asociaţie, mizează pe diversitatea culinară oferită de localurile din oraş.

„Vom organiza tururi ale restaurantelor. Se vor alege trei restaurante, de exemplu unul asiatic, unul românesc şi unul european, şi cu autocarul vom transporta gratuit turiştii pentru a consuma câte un fel de mâncare la fiecare dintre ele. Costul va fi mult mai mic decât cel unei mese obişnuite în oraş”, a explicat Adrian Cuvatov, director executiv ATMB.

Turiştii mai au însă puţin de aşteptat până când vor putea lua prânzul în trei locuri diferite. Turul restaurantelor va deveni operaţional abia în primăvară. Tot atunci va fi demarată şi „Odiseea Bucureştiului comunist”. Organizat tot sub forma unui tur, „odiseea” îi va purta pe turişti pe la Casa Poporului, Casa Presei şi chiar şi prin cartierele comuniste ale Capitalei.

„Sunt clădirile celebre ale regimului comunist şi multă lume vrea să le vadă”, a spus Adrian Cuvatov.

Bucureştiul, staţiune balneoclimaterică de prestigiu

Noua stratetegie turistică a Bucureştiului învie şi o dorinţă mai veche a actualului ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea.

„Vrem să promovăm Bucureştiul şi ca staţiune de tratament şi întreţinere. Avem ape termale în nordul Capitalei, ar fi păcat să nu le promovăm”, a spus directorul executiv ATMB.

“Avem în nordul Bucureştiului apă termală cu o temperatură de 80 grade, uşor sulfuroasă şi cu o salinitate medie. O să dezvoltăm în Capitală o reţea de recuperare şi fizioterapie, o staţiune balneoclimaterică. Asta cu ajutorul autorităţilor locale şi a Ministerului Turismului”, a explicat Dan Blendea, şeful Clinicii de recuperare medicală şi balenologie din cadrul Spitalului de Urgenţă Ilfov şi membru al ATMB.

Card turistic de la 1 decembrie

Asociaţia de Turism a Bucureştiului vrea să lanseze la sfârşitul acestui un an şi un card turistic care să permită un acces mai uşor la obiectivele de interes din Capitală.

„Cardul va putea fi luat pe o zi, trei sau şapte, în funcţie de fiecare. El va oferi acces gratuit la mijloacele de transport ale RATB sau la metrou, acces la muzee şi chiar reduceri la anumite restaurante”, anunţă Adrian Cuvatov.

În plus, în mai multe zone ale Capitalei vor fi amplasate puncte de informare turistică.

Opt membri fondatori, prezidaţi de Sorin Oprescu

Asociaţia de Turism a Municipiului Bucureşti a apărut după trei ani de eforturi, susţin reprezentanţii ei. ” Suntem un ONG ce reuneşte reprezentanţi ai mediului privat şi public. Toţi anagajaţii sunt plătiţi din cotizaţiile membrilor”, spune directorul executiv al Asociaţiei.

Cei opt membri fondatori sunt Primăria Municipiului Bucureşti, Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti, agenţoa J”Info Tours, Asociaţia de promovare a Obiectivelor Turistice, Romexpo SA, firma de transport CDI, Danco Pro Communications şi Comuniunea Internaţională Română.

Asociaţia este condusă de primarul general Sorin Oprescu, în calitate de preşedinte şi de Carmen Pavel de la Camera de Comerţ, ca vicepreşedinte.

Cookies