Strategia de turism a Capitalei: Autostradă Verde, Muzeu al Comunismului și București.Mobi

de:
27 nov. 2014
1 Afișari
Strategia de turism a Capitalei: Autostradă Verde, Muzeu al Comunismului și București.Mobi

Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în București – Bucharest Convențion & Visitors Bureau, al cărei membru co-fondator este Primăria Capitalei a pus la punct un program pentru transformarea Bucureștiului într-un oraș turistic. În cadrul „Programului de Management al Destinației Turistice pentru Municipiul București” au fost incluse mai multe proiecte precum:  elaborarea strategiei de dezvoltare a destinației turistice București, realizarea infrastructurii turistice conform standardelor europene, crearea brandului turistic București, crearea unor programe pentru București (București cultural-istoric, Bucharest Sports, Bucharest Events, etc)  sau lansarea unor produse pentru turiști precum Bucharest card, Bucharest Walking Tour sau Souvenir de București. 

Asociația a întocmit deja și o listă cu proiecte concrete (și bugetele aferente) ce ar urma să fie derulate în perioada următoare. 

Autostrada Verde

Astfel, Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în București propune amenajarea unei Autostrăzi Verzi. Proiectul constă în amenajarea uneo piste pentru biciclete de categoria A care să unească principalele parcuri bucureștene. Pista va avea următorul traseu: Parcul Carol – Parcul Tineretului – Parcul Al. I. Cuza – Stadionul Național – Lacul Fundeni – Lacul Tei – Parcul Verdi – Parcul Bordei – Parcul Herăstrău – Zona Lacul Morii – Campus Politehnica – Parcul Cotroceni – Parcul Izvor – Parcul Carol. „Zonele de conflict cu arterele importante vor fi rezolvate prin lucrări de artă”, se precizează în proiectul Asociației.

De asemenea, conform documentului bugetul estimat este 300.000 lei/ kilometru, la care se adaugă și valoarea lucrărilor de artă. Investiția va fi realizată de Primăria Capitalei.

Muzeu al Comunismului și suveniruri din perioada comunistă

Un alt proiect al Asociației propune transformarea Palatului Parlamentului în pol de interes turistic. Concret, pentru realizarea acestui obiectiv spațiul din fața clădirii va fi amenajat peisagistic pentru a deveni mai prietenos pentru turiști, iar în interiorul Palatului Parlamentului va fi amenajat Muzeul Comunismului. Se propune, de asemenea, și înființarea unui restaurant (bistro) și a unui magazin de suveniruri cu produse existente în perioada comunistă.

Pentru a crește atractivitatea orașului pentru turiști, Asociația propune și înființarea centrelor de informare turistică. Conform proiectului, acestea vor fi realizate în stiluri arhitectonice care se întâlnesc în București și amplasate în vecinătatea următoarelor obiective: Aeroportul Otopeni – terminal Sosiri, Gara de Nord, Piața Arcul de Triumf, Piața Universității, Piața Constituției, Piața Romană și Centrul Istoric. Costul estimat al acestui proiect este de 300.000 lei pe locație finalizată.

Tot pentru o mai bună informare a turiștilor va fi creată și aplicația București.Mobi. Platforma va conține următoarele informații: harta Bucureștiului, starea vremii, obiective turistice, soluții de timp „cum ajung la…”, hoteluri și restaurante, București nightlife, tururi tematice, muzee și expoziții, adrese și numere de telefon pentru situații de urgență, totalitatea atracțiilor ce se desfășoară în timp real pe raza de 500 metri în jurul utilizatorului. Costul estimat al proiectului este 332.250 lei.

„Weekend bucureștean pe Calea Victoriei”

Asociația își propune și să revitalizeze zona Calea Victoriei prin lansarea proiectului „Weekend bucureștean”. „Proiectul Weekend bucureștean va avea ca locație Calea Victoriei între str. CA Rosetti și str. Stavropoleos. Principalul obiectiv al proiectului este crearea în weekend a unei zone unitare de atracție turistică de tip eveniment pe relația Piața Amzei – Calea Victoriei – Centrul Istoric”, se precizează în proiect. 

VEZI AICI PROIECTUL

Bugetul multianual al Asociației este estimat la 8.559.703, din care 1.329.000 lei în 2014. Programul de Management al Destinației Turistice pentru Municipiul București și bugetul estimat pentru realizarea lui a fost aprobat Consiliului General al Municipiului București în ședința de joi.

Consilierul general PSD, Mihai Peptan, a solicitat aprobarea unui amendament la proiectul inițial. Conform amendamentului, Primăria Capitalei ar urma să finanțeze lunar Asociația cu suma de 500.000 lei. Un alt amendament, propus de consilierul PSD Doru Giugulea, prevede ca Asociația să prezinte CGMB lunar un raport al cheltuielilor, dar și al entităților care au încasat banii. Ambele amendamente au fost aprobate de consilierii generali. 

Din Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în București – Bucharest Convențion & Visitors Bureau fac parte Primăria Municipiului București (co-fondator), Federația Industriei Hoteliere din România, Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT), TAROM, Aeroporturi SA, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România, HORA, Skal România și Camera de Comerț și Inudstrie București.

Finanțarea proiectelor și activității curente a Asociației se va face inițial prin alocare de fonduri de la Primăria Capitalei. Toți ceilalți membri fondatori vor contribui prin alocarea de resurse proprii evaluate la 400.000 euro, conform proiectului supus aprobării CGMB.

Cookies