Știți tramvaiele noi din București, cele mai lungi decât peroanele? Modernizarea unui singur peron de pe linia 41, astfel încât să încapă „Imperio”, costă 123.000 €

16 iun. 2022
19523 Afișari
Știți tramvaiele noi din București, cele mai lungi decât peroanele? Modernizarea unui singur peron de pe linia 41, astfel încât să încapă „Imperio”, costă 123.000 €
Știți tramvaiele noi din București, cele mai lungi decât peroanele? Modernizarea unui singur peron de pe linia 41, astfel încât să încapă „Imperio”, costă 123.000 €. Sursa: Inquam Photos/ George Călin

Tramvaiele noi din București sunt mai lungi decât stațiile, iar peroanele trebuie modernizate. Proiectul pentru reabilitarea peroanelor de tramvai 41 a fost aprobat la începutul lunii iunie. Un singur peron ajunge să coste 123.000 de euro, cu TVA inclus, adică de 2.4 ori mai mult decât a costat modernizarea pentru primele 8 refugii.

Modernizarea unui singur peron de pe linia 41, astfel încât să încapă „Imperio”, costă 123.000 €

Pe 2 iunie 2022, Consiliul General a aprobat indicatorii tehnico economici pentru proiectul de reabilitare a 14 peroane de tramvai de pe linia 41 (cele rămase nemodernizate). Totul pare normal până aici, ținând cont că tramvaiele noi din București, produse de Astra Arad, sunt mai lungi decât refugiile.

Doar că, reabilitarea unui singur peron va costa, în medie, 123.000 de euro (valoare cu TVA), de 2.4 ori mai mult decât a costat reabilitarea primelor 8, scrie Buletin de București.

Până în luna septembrie ar trebui ca lucrările să fie finalizate, atunci când vor intra în circulație și primele tramvaie „Imperio”.

În octombrie 2018, Consiliul General al Municipiului București a aprobat proiectul „Modernizare peroane pe traseul liniei de tramvai 41”. Costul estimat atunci pentru reabilitarea celor 22 de refugii era estimat la 6.9 milioane de lei. Lucrările trebuiau finalizate în 8 luni.

Tramvaiele noi din București sunt mai lungi decât peroanele

Tramvaiele produse de Astra Arad au o lungime de 36 de metri, față de cele care se află în prezent în circulație, care au maxim 27 de metri lungime.

STB a semnalat problema încă de când a fost semnat contractul și a demarat procedura de modernizare și prelungire a refugiilor, iar proiectul a fost preluat apoi de Primăria Capitalei.

Societatea de Transport București a furnizat date pentru sursa citată, iar peroanele din Capitală nu au o lungime standard. Lungimea refugiilor de tramvai variază între 28 și 90 de metri, în funcție de perioada în care au fost construite sau reabilitate.

În 4 ani de când CGMB a aprobat investiția pentru reabilitarea peroanelor, au fost modernizate doar 8 refugii din cele 22 din proiect.

Tot la solicitarea Buletin de București, Municipalitatea spune care au fost costurile pentru reabilitarea celor 8 peroane. În total, modernizarea a costat 2 milioane de euro (cu TVA inclus); aproximativ 50.000 de euro/ bucată.

Pentru cele 100 de tramvaie aduse la București, produse de Astra Arad, Primăria Capitalei a semnat un contract în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro.

Informații despre peroanele în valoare de 123.000 de euro bucata, pot fi citite AICI.

Cookies